Korvausta Stuttgartin-lentoaseman viivästyksistä

AirHelpAirports
STR

Kun matkasuunnitelmasi kariutuvat ongelmiin, kuten Stuttgartin lentoasema -lentoaseman lentojen peruutuksiin tai viivästyksiin, sinua kenties piristää tieto siitä, että matkustajien oikeudet on turvattu laeilla. EU-asetus EY 261/2004 merkitsee sitä, että sinulla voi olla oikeus jopa 600 € henkeä kohti hyvityksenä häiriöstä. Selvitä, mihin olet oikeutettu.

Lähtökenttä

Määränpääkenttä

Tarkista korvaus

tai

Skannaa tarkastuskorttisi viivakoodiLataa tarkastuskortti

Kaikki lentoyhtiöt

Kaikki maat

Ei voittoa, ei maksua


Lentomatkustajan oikeudet lentoasemalla Stuttgartin lentoasema

Stuttgartin lentoasema (STR) sijaitsee alueella, jossa on voimassa EY 261/2004 -asetus – eli EU- ja ETA-maiden alueella sekä ulkoalueilla, kuten Guadeloupessa, Réunionissa ja Kanariansaarilla. Tämä tarkoittaa sitä, että matkustaja, joka lähtee Stuttgartin lentoasema -lentoasemalta, saattaa olla oikeutettu jopa 600 €:n korvaukseen, kun lento viivästyy tai perutaan. Joskus korvaukseen voi olla oikeus myös silloin, kun Stuttgartin lentoasema -lentoasemalle saapuva lento kohtaa vastaavia ongelmia.

Jos koit Stuttgartin lentoasema -lentoasemalla viivästyksiä tai peruutuksia, sinulla on yleensä jopa 3 vuotta aikaa hakea korvausta.

Mitä lentoja EY 261/2004 koskee?

ReittiLentoyhtiö, jonka kotipaikka on EU:ssaLentoyhtiö, jonka kotipaikka ei ole EU:ssa
Lähdöt minne tahansa Stuttgartin lentoasema -lentoasemalta KylläKyllä
Saapuvat EU:n sisäiset lennot Stuttgartin lentoasema -lentoasemalle KylläEi
Saapuvat EU:n ulkopuoliset lennot Stuttgartin lentoasema -lentoasemalle KylläEi

Peruttiinko lentosi Stuttgartin lentoasema -lentoasemalta? Ota selvää, millaisen korvauksen voit saada

Kaikki lentoyhtiöt

Kaikki maat

Ei voittoa, ei maksua


Korvauksen hakeminen Stuttgartin lentoasema -lentoaseman lentojen peruuntumisista

Kun tutkitaan Stuttgartin lentoasema -lentoaseman peruutuksia, tulee niitä kokeneille matkustajille mieleen monia kysymyksiä. EU-lainsäädännön mukaan lentoyhtiöiden on huolehdittava matkustajistaan, mutta niiden pitää kuljettaa heidät myös haluttuun määränpäähän, jos matkustaja vielä haluaa matkustaa.

Lisäksi jos lentoyhtiö perui lentosi alle 2 viikkoa ennen kuin lentosi piti lähteä, sinulla saattaa olla oikeus jopa 600 €:n korvaukseen.

Matkustajien tulee olla tietoisia siitä, että EU-lainsäädännössä on mainittu joitain poikkeustapauksia. Esimerkki poikkeuksesta voi olla vaikkapa tilanne, jossa Stuttgartin lentoasema -lentoasema joutui peruuttamaan lentoja syystä, joka ei ollut lentoyhtiön hallinnassa. Tällaiset tilanteet luokitellaan poikkeuksellisiksi olosuhteiksi, eikä lentoyhtiön tarvitse maksaa niistä korvausta. Tavallisesti poikkeuksellisia olosuhteita ovat esimerkiksi Stuttgartin lentoasema -lentoaseman vaaralliset sääolosuhteet tai lennonjohdon lakko.

Täällä on erittely tilanteista, joissa korvausta voi tai ei voi saada, mutta ilmainen korvaustarkastuksemme kertoo sinulle muutamassa minuutissa, täyttääkö peruutettu lentosi korvausehdot.


Korvaus lennon Stuttgartin lentoasema viivästymisestä

Stuttgartin lentoasema -lentoaseman viivästysten takia on turhauttavaa olla jumissa tunteja. Siitä aiheutuu matkustajille yleensä myös lisäkuluja. Kyse voi olla ruoan tai juoman ostamisesta odotusaikana tai siitä, että etukäteen suunnitellut tapahtumat jäävät väliin, koska saavut myöhässä määränpäähän. Siksi matkustajien on tärkeää tiedostaa, että heillä saattaa olla oikeus korvaukseen, joka voi EU-lainsäädännön mukaan olla jopa 600 € henkeä kohti.

Vaikka Stuttgartin lentoasema -lentoaseman matkustajat, joiden lento viivästyi, laskevat tunteja lähtöön, tärkein aika korvauksen kannalta on se, kuinka paljon kone oli myöhässä saapuessaan kohteeseen. Oikeus korvaukseen syntyy, kun matkustaja laskeutuu vähintään 3 tuntia aikataulun mukaisen saapumisajan jälkeen.

Lentomatkustajien tulisi tietää yhdestä tärkeästä poikkeuksesta, joka koskee lentojen viivästymistä poikkeuksellisten olosuhteiden takia. Jos lennon viivästys aiheutui huonoista sääolosuhteista, ongelmasta lentoasemalla tai lennonjohdon lakosta, lentoyhtiö ei maksa korvausta, koska tilanne ei ollut sen hallinnassa.

Viivästyikö tai peruttiinko lentosi Stuttgartin lentoasema -lentoasemalla? Tarkasta korvauksesi ilmaiseksi.

Kaikki lentoyhtiöt

Kaikki maat

Ei voittoa, ei maksua


Miten paljon korvausta?

EtäisyysKorvaus
Alle 1 500 km Jopa 250 EUR / henkilö
Yli 1 500 km EU:n sisällä Jopa 400 EUR / henkilö
1 500–3 000 km Jopa 400 EUR / henkilö
Yli 3 500 km Jopa 600 EUR / henkilö

Vaikka laissa on useita poikkeuksia ja ehtoja, jotka koskevat korvaussummia, ilmainen korvauslaskurimme kertoo sinulle nopeasti, millaiseen korvaukseen olet oikeutettu.


Ohjeita Stuttgartin lentoasema -lentoaseman peruutustilanteisiin

Viivästykset tai perutut lennot Stuttgartin lentoasema -lentoasemalla voivat pilata lomasi. Tee näin, jos ne vaikuttavat lentoosi:

  • Hanki todisteita viivästyksestä tai lennon peruutuksesta (esim. sähköposti lentoyhtiöltä tai kuvia lähtevien ilmoitustaulusta).

  • Säilytä kaikki matkustusasiakirjasi.

  • Kysy lentoyhtiöltä, mistä lentosi viivästys tai peruutus johtuu.

  • Pyydä lentoyhtiötä maksamaan ateriasi ja juomasi.

  • Tutustu tarkasti siihen, mitä lentoyhtiö tarjoaa sinulle. Älä allekirjoita mitään, missä luovut oikeudestasi korvaukseen.

  • Säilytä kaikki kuitit, jotka todistavat, että häiriö on aiheuttanut sinulle lisäkuluja.

Anna AirHelpin hankkia sinulle korvaus

Kaikki lentoyhtiöt

Kaikki maat

Ei voittoa, ei maksua


AirHelp on esillä muun muassa:

Kauppalehti logoYLE Uutiset logoIlta-sanomat logoHelsingin Sanomat logo

AirHelp kuuluu lentomatkustajien oikeuksia ajavaan APRA-yhdistykseen, jonka tavoite on parantaa ja suojella matkustajien oikeuksia.

Tekijänoikeudet © 2024 AirHelp

Tarkista korvaus

Kaikki lentoyhtiöt