AirHelp+
Mitä vaatimuksia minun on täytettävä, että saan AirLuggage-maksuni?
Jos matkatavarasi katoavat tai viivästyvät, sinun täytyy lähettää meille henkilöllisyystodistuksesi, pankkitietosi, kuva matkatavaralipukkeestasi, lennon varausvahvistus ja voimassa oleva PIR-lomakkeen numero, jonka saat lentoaseman tulopalvelutiskiltä. Sinun täytyy lähettää tarvittavat tiedot 28 päivän kuluessa matkatavaroidesi viivästymisestä tai katoamisesta. Jos lähetät tiedot myöhässä tai epätäydellisinä, et ole oikeutettu AirLuggage-maksuun Käyttöehdot.
Mikä on matka?
Matka on matkareittisi kokonaisuudessaan. Yksi matka kattaa siis menolennon, paluulennon sekä kaikki mahdolliset jatkolennot. Jos sinulla on vain yhdensuuntainen lento, se lasketaan yhdeksi matkaksi.
Rekisteröin matkan edellisen AirHelp+ -jäsenyyteni aikana ja korotin myöhemmin tilausversiotani. Kattavatko uuden AirHelp+ -tilausversioni edut aiemmin rekisteröimäni matkan?
Voimme soveltaa uuden AirHelp+ -vakuutuksesi etuja vain matkoihin, jotka lisäät käyttäjäsivullesi tilausversion korotuksen jälkeen. Jos lisäsit matkasi edellisen tilauksesi aikana, uusi tilaus ei kata matkaa, vaikka lentosi lähtöpäivä olisi korotuksen voimaantulon jälkeen.
Voit kuitenkin poistaa matkasi ja lisätä sen uudelleen tilaukseen korotuksen jälkeen edellyttäen, että teet sen vähintään 48 tuntia ennen lähtöä ja että lentosi ei ole vielä kohdannut häiriötä.
Voinko saada maksut pankkitilille, joka on eri nimellä kuin AirHelp+ -jäsenyyteni?
Et. Turvallisuussyistä voimme tehdä pankkisiirron vain AirHelp+ -jäseneksi rekisteröidyn henkilön tilille.
Missä tilanteissa en saa AirPayout-maksua?
Et voi saada AirPayout-maksua lennon häiriön sattuessa seuraavissa tapauksissa:
Sinulla ei ole kelvollista varausvahvistusta tai tarkastuskorttia.
Lentosi peruttiin yli 28 vuorokautta ennen aikataulun mukaista lähtöaikaa.
Lentosi häiriö johtui jostain seuraavista:
sota toisen valtion kanssa tai sisällissota,
räjähteiden, radioaktiivisen jätteen tai jonkin muun säteilylähteen uhka,
terveyteen liittyvien hätätilanteiden (esimerkiksi pandemia tai epidemia) julistus,
verkkoturvallisuusrikkomuksista tai -häiriöistä aiheutuneet menetykset, vahingot, korvausvastuut tai kulut.
Jokin tapahtuma, kuten lakko, julkinen mielenosoitus tai äärimmäiset sääolosuhteet, häiritsee lentoliikennettä yli seitsemän vuorokauden ajan. Tällaisissa tapauksissa saat AirPayout-maksun kaikista lentojen viivästyksistä ja peruutuksista, jotka tapahtuvat lentoliikenteen häiriön ensimmäisen seitsemän vuorokauden aikana. Jos lentosi on meneillään olevan häiriön kahdeksantena päivänä tai myöhemmin, se ei ole vakuutuksen piirissä.
Mikä on eSIM-kortti?
ESIM-kortti on SIM-kortin digitaalinen versio, jonka avulla saat käyttöösi enemmän dataa matkustaessasi ulkomailla.
Airalo.com-kumppanuutemme ansiosta voit nyt hankkia datan ennen matkaasi helposti ja edullisempaan hintaan. Käytä vain alennuskoodiasi tilatessasi eSIM-kortin osoitteesta airalo.com.
Onko AirHelp+ saatavilla maassani?
Kyllä, AirHelp+ on saatavilla maailmanlaajuisesti. Se tukee kaikkia lentomatkustajia määränpäästä tai asuinpaikasta riippumatta.
Hyödynnämme monia kansainvälisiä lentomatkustajan oikeuksia koskevia lakeja, kuten EY 261 -asetusta, Montrealin yleissopimusta ja Brasilian ANAC 400 -lakia, jotta voimme tarjota kaikille matkustajille heidän ansaitsemaansa tukea ja apua korvauksen hakemisessa.
Miten saan matkanjärjestäjän minulle vakuutusta ostaessani lupaamat rahat?
Huomaa, että AirHelp+ ei ole matkavakuutus (tosin ostamastasi tilauksesta riippuen se saattaa käsittää AirPayout- ja AirLuggage-vakuutuksen).
AirHelp+ on AirHelpin jäsenohjelma, joka auttaa matkustajia, kun heidän lentonsa kohtaavat häiriöitä.
Jos olet ostanut AirHelp+in ja lentosi on viivästynyt tai peruttu, sinulla voi olla oikeus saada rahallista korvausta. Siirry AirHelp+ -käyttäjäsivullesi ja tarkista, mihin summaan olet oikeutettu.
Suojaako AirLuggage-vakuutus myös kanssamatkustajieni matkatavarat?
Ei – AirLuggage suojaa vain AirHelp+ -jäsenen nimellä kirjatut matkatavarat.
Saanko tuoda kanssamatkustajia lounge-tiloihin?
Lounge-passi myönnetään vain AirHelp+ -jäsenelle. Passi on henkilökohtainen.
Kanssamatkustajat voivat päästä lounge-tiloihin ostamalla sisäänpääsyn, jos heillä ei ole omaa AirHelp+ -jäsenyyttä.
Voinko lisätä kanssamatkustajia matkalleni?
Et – AirHelp+ suojaa vain AirHelp+ -jäsenen eli sinut.
Kanssamatkustajat tarvitsevat oman jäsenyyden, johon kuuluu mm. seuraavat edut: AirLuggage vakuutus ja lounge-tilojen käyttöoikeus häiriöiden aikana.
Mikä on AirLuggage?
AirLuggage on helppo matkatavaravakuutus. Se suojaa sinua matkatavarahäiriöiltä tulevilla matkoilla. Saat 100 €, jos ruumaan menevät laukkusi viivästyvät tai eivät saavu perille.
Milloin AirHelp+ uusiutuu?
Vuosijäsenyys uusiutuu automaattisesti vuosittain, jollet peru tilaustasi.
Yleensä maksu peritään 12 kuukauden kuluttua ostopäivämäärästä, jotta jäsenyytesi jatkuu keskeytyksettä.
Mikä on AirPayout?
AirPayout on helppo vakuutus. AirPayout seuraa automaattisesti lentosi kulkua ja maksaa sinulle nopeasti 100 €, jos lennollasi on ongelmia. Saat tämän summan lentoyhtiön maksaman korvauksen lisäksi.
Saat 100 €, jos jokin matkasi lennoista:
viivästyy vähintään 3 tuntia aikataulun mukaisesta saapumisajastaan
perutaan 28 päivän sisällä ennen lähtöä
ohjataan toisaalle
Sinun ei tarvitse täyttää lappuja tai antaa allekirjoitusta. Saat rahat pankkitilillesi muutamassa päivässä. Seuraamme lentojasi ja ilmoitamme sinulle, kun olet oikeutettu maksuun.
Sinun on lisättävä matka käyttäjäsivullesi vähintään 48 tuntia ennen lähtöä, jotta voit saada siitä AirPayout-maksun.
Miten voin käyttää lounge-tiloja AirHelp+ -paketilla?
Kun ostat AirHelp+ -paketin, saat lentoaseman loungen käyttöoikeuden aina, kun lentosi viivästyvät yli 1 tunnin tai ne perutaan alle 6 tuntia ennen lähtöä. Vakuutuksen kattamien matkojen määrä vaihtelee ostetusta tilauksesta riippuen.
Jotta pääset nauttimaan tästä edusta, muista lisätä lentosi tiedot AirHelp+ -käyttäjäsivullesi. Pääset käyttäjäsivullesi ostettuasi AirHelp+ -jäsenyyden.
Jos lentosi on todettu keskeytyneeksi, saat käyttöoikeuden lounge-tiloihin.
Käyttöoikeus riippuu kunkin lentoaseman lounge-tilojen saatavuudesta ja aukioloajoista. Voit katsoa lounge-tilojen saatavuuden täältä. Jos et käytä käyttöoikeutta heti, ei hätää. Se pysyy voimassa kolmen kuukauden ajan yli 1 100 lounge-tilassa ympäri maailman.
Miten aktivoin AirHelp+ -jäsenyyteni?
Jos olet ostanut AirHelp+:n kumppanilta matkakohtaisesti tietylle lennolle, sinun ei tarvitse tehdä mitään palvelun aktivoimiseksi.
Jos olet ostanut AirHelp+ -vuosijäsenyyden, jäsenyys aktivoituu heti oston yhteydessä ja on voimassa seuraavat 12 kuukautta. Jäsenyys uusitaan vuosittain. Jotta pääset nauttimaan AirPayout-vakuutuksen eduista, kuten lennon tilaa koskevista ilmoituksista ja lounge-tilojen käyttöoikeudesta, muista lisätä lentosi tiedot käyttäjäsivullesi ennen lähtöä.
Mikä AirHelp+ on?
AirHelp+ on AirHelpin jäsenohjelma, joka auttaa matkustajia, kun heidän lentonsa kohtaavat häiriöitä.
Jäsenten ei tarvitse maksaa maksuja siitä, että AirHelp hankkii heille korvauksen. He saavat myös erilaisia eksklusiivisia etuja.
Saa lentokorvausta helposti
Tarkistamme, oletko oikeutettu korvaukseen ja hankimme lentoyhtiöltä rahat, jotka kuuluvat. sinulle.
Haemme sinulle korvausta summasta, jonka olet menettänyt häiriön vuoksi (esimerkiksi hotellissa vietetyt ylimääräiset yöt tai retket, joista olet jäänyt paitsi; haettavan korvauksen on oltava yli 200 €).
Autamme sinua hakemaan korvausta kadonneista, viivästyneistä tai vaurioituneista matkatavaroista.
Saat lisätukea, kun lentosi viivästyy tai perutaan
AirPayout-vakuutus: sinulle maksetaan 100 €:n lisäkorvaus muutaman päivän sisällä ongelmista lentosi kanssa.
AirLuggage-vakuutus: saat 100 € kadonneista tai viivästyneistä laukuista.
Lentoaseman loungen käyttöoikeus, kun lennot perutaan viime minuutilla tai kun ne viivästyvät.
Välitöntä ympärivuorokautista neuvontaa asiantuntijoiltamme.
Edut koskevat jäsenyyskaudenaikaisia lentoja. Edut voivat vaihdella ostetusta tilauksesta riippuen.
Mitä hyötyä AirHelp+ -tilauksesta on?
Ei palvelumaksuja, kun AirHelp voittaa sinulle korvauksen.
Asiantuntijoidemme tarjoama livechat-asiakastuki ympäri vuorokauden.
Lisäetuja vain jäsenillemme:
AirPayout -vakuutus: sinulle maksetaan lisäksi 100 € muutaman päivän sisällä lentosi häiriöstä.
AirLuggage-vakuutus: saat 100 € kadonneista tai viivästyneistä laukuista.
Matkatavarakorvaushakemukset: tarkistamme kelpoisuuden ja autamme sinua hakemaan korvausta lentoyhtiöltä, jos laukkusi vahingoittuu, viivästyy tai katoaa.
Korvauksen hakeminen kuluista: tarkistamme kelpoisuuden ja haemme sinulle korvausta summasta, jonka olet menettänyt häiriön vuoksi (esimerkiksi hotellissa vietetyt lisäyöt tai retket, joista olet jäänyt paitsi; haettavan korvauksen on oltava yli 200 €).
Lentoaseman lounge-tilat: saat pääsyn lentoaseman mukaviin lounge-tiloihin, jos lentosi viivästyy yli tunnin tai se perutaan alle 6 tuntia ennen lähtöä.
Edut voivat vaihdella ostetusta tilauksesta riippuen.
Miten voin tilata AirHelp+ -palvelun?
AirHelp+:n voi ostaa kahdella tapaa:
Vuositilaus: Tilaus on voimassa 12 kuukautta ja kattaa kaikki lennot, jotka lähtevät AirHelp+:n ostamisen ja sen voimassaolon päättymisen välisenä aikana.
Kun olet ostanut vuosijäsenyyden, käsittelemme maksutta korvausvaatimuksiasi, jotka koskevat lentoja 12 kuukauden jäsenyyskautesi ajalta.
Varauskohtaisesti: Varauskohtainen tilaus, jonka voi hankkia vain yhteistyökumppaneidemme kautta, oikeuttaa käyttämään kaikkia AirHelp-korvaushakemuspalveluita sen matkavarauksen osalta, jolle AirHelp+ on ostettu.
Kun olet tehnyt varauskohtaisen tilauksen, käsittelemme kaikki kyseistä lentoa koskien tekemäsi korvaushakemukset lisämaksutta.
Kuinka haen korvausta AirHelp+ -palvelussa?
Kirjaudu AirHelp+ -jäsensivuille ja laita korvaushakemus vireille noudattamalla ohjeita. Korvaushakemuksesi käsitellään automaattisesti ilman lisäkuluja.
Kattaako AirHelp+ aiemmat lentoni tai nykyiset korvaushakemukset?
AirHelp+ kattaa oston jälkeen tapahtuneet lentomatkustamista haitanneet tapahtumat. AirHelp+ ei kata tilanteita, joissa olet jo kohdannut lentomatkustamista haitanneen tapahtuman tai olet jo aloittanut korvaushakemuksen. Sen sijaan sinulta veloitetaan tavalliset palvelumaksumme, jos onnistumme saamaan korvauksen puolestasi.
Poikkeus: jos arvioimme edellisen lentosi soveltuvaksi hakemaan goodwill-korvausta (korvaushakemus, joka ei kuulu lain piiriin, mutta jossa lentoyhtiö voi tarjota alennusta hyvän tahdon eleenä). Tällöin voit ostaa vuosittaisen AirHelp+-jäsenyyden, joka kattaa tulevat lennot sekä tietyn edellisen lennon goodwill-korvauksen.
Miten peruutan AirHelp+ -jäsenyyteni?
AirHelp+ -vuosijäsenyys on voimassa vähintään 12 kuukautta. Voit peruuttaa tilauksen milloin vain vuoden aikana, jolloin AirHelp+ ei uusiudu, kun nykyinen 12 kuukauden jaksosi loppuu.
Jos haluat peruuttaa tilauksen AirHelp+ -käyttäjäsivullasivalitse ”Hallinnoi jäsenyyttä” ja sitten ”Peruuta jäsenyys”. Voit peruuttaa jäsenyyden myös lähettämällä sähköpostia osoitteeseen [email protected].
Peruutukset ensimmäisten 14 päivän aikana:
Jos muutat mielesi AirHelp+ -palveluun liittymisestä, voit peruuttaa ensimmäisten 14 päivän kuluessa ja saada täyden hyvityksen. Sinun tarvitsee vain lähettää sähköposti osoitteeseen [email protected]. Huomaathan, että emme voi palauttaa AirHelp+ -palvelun maksua, jos olet jo matkustanut AirHelp+ -palvelun kattamilla lennoilla kyseisten 14 päivän aikana.
Milloin AirHelp+ veloitetaan?
Sinulta veloitetaan koko määrä, kun ostat AirHelp+ -vakuutuksen.
Vuosijäsenyys uusiutuu automaattisesti, joten seuraava veloitus tehdään vuoden kuluttua.
Minulla on AirHelp+, mutta sivustonne ei hyväksynyt korvaushakemustani. Mitä teen?
AirHelp+-jäsenillä on oma alue korvausvaatimuksille. Kirjaudu AirHelp+-jäsensivuille ja laita korvaushakemus vireille seuraamalle ohjeita.
Jos tarvitset lisäapua, voit aina ottaa yhteyttä asiakastukeemme.
Minulla on AirHelp+, mutta lentoni ei ole oikeutettu korvaukseen. Miten teen?
AirHelp+ tarjoaa lentokorvauspalvelumme käyttöösi ilman erillistä maksua, mutta se, onko sinulla oikeus korvaukseen, riippuu häiriön olosuhteista sekä sovellettavista kansainvälisistä ja paikallisista laeista.
Varmista, että lähetät korvaushakemuksesi AirHelp+-jäsensivujen kautta, jotta voimme huomioida kaikki asiaankuuluvat lentomatkustajalait hakiessamme sinulle kuuluvaa korvausta.
Muista, että vaikka lennostasi ei voisi saada rahallista korvausta, pääset silti käsiksi muihin palveluihimme, kuten neuvontaan ja asiantuntijaneuvoihin live-chatin kautta.
Miten saan matkanjärjestäjän minulle vakuutusta ostaessani lupaamat rahat?
Huomaa, että AirHelp+ ei ole matkavakuutus (tosin ostamastasi tilauksesta riippuen se saattaa käsittää AirPayout- ja AirLuggage-vakuutuksen).
AirHelp+ on AirHelpin jäsenohjelma, joka auttaa matkustajia, kun heidän lentonsa kohtaavat häiriöitä.
Jos olet ostanut AirHelp+:n, ja lentosi on viivästynyt tai peruttu, sinulla voi olla oikeus saada rahallista korvausta. Siirry AirHelp+ -käyttäjäsivullesi ja tarkista, mihin summaan olet oikeutettu.
Voiko AirHelp hakea hyvitystä matkalipusta puolestani?
Lentolipusta kannattaa ensisijaisesti pyrkiä hakemaan hyvitystä suoraan matkatoimiston tai luottoyhtiön kautta. Kokemuksemme mukaan tämä on nopein tapa saada lennosta hyvitys.
Jos olet kokeillut näitä vaihtoehtoja tuloksetta, voimme tarjota AirHelp+-jäsenille apua lippujen hinnan hyvityksiä koskien. Voimme lähettää hyvityspyynnön suoraan lentoyhtiölle puolestasi, mutta lentoyhtiön vastausajat ovat pidempiä.
AirHelp on esillä muun muassa: