ANAC 400: Brasilian lentomatkustajan oikeudet ja siellä maksettavat korvaukset selitettyinä

BRASILIAN LENTOMATKUSTAJAN OIKEUDET:
Voit saada jopa 1 550 € korvausta.
Lait kattavat viivästykset, peruuttamiset ja ylivaraukset.
Kaikki Brasiliasta lähtevät, sinne lentävät ja sen sisäiset lennot ovat suojattuja.
Viivästynyt tai peruttu lento voi viedä paljon rahaa ja aikaa. Näin on etenkin, jos joudut varaamaan hotellin yöksi tai jäät paitsi tärkeästä liiketapaamisesta. Jos lentoyhtiö lisäksi kadottaa matkatavarasi, siitä aiheutuu vielä lisää kustannuksia.
Jos kuitenkin lennät Brasiliaan tai Brasiliasta, voit saada korvausta Brasilian kansallisen siviili-ilmailuviraston (ANAC) päätöslauselman nro 400 (ANAC 400) ja Brasilian kuluttajalain nojalla. Lue lisää siitä, miten voimme auttaa.
YHDELLÄ SILMÄYKSELLÄ
Tunne oikeudet, jotka sinulla on matkustajana Brasiliassa
Lentoyhtiöiden on korvattava matkustajille aineelliset menetykset, kuten ruoka- ja hotellikulut, jos lento viivästyy tai peruutetaan.
Matkustajat voivat myös hakea korvausta aineettomista menetyksistä eli menetetystä ajasta, menetetyistä mahdollisuuksista ja/tai lentoyhtiöltä saamastaan huonosta kohtelusta.
Korvausmääriä ei ole säädetty laissa, mutta kokemuksemme mukaan voit saada yhteensä jopa 1 550 € per henkilö.
Jätä korvaushakemus, jos lentosi on viivästynyt yli kaksi tuntia tai peruutettu alle 72 tuntia ennen aikataulun mukaista lähtöä.
Lentoyhtiöt ovat velvollisia maksamaan korvausta vain, jos ne ovat vastuussa viivästyksestä. Vastuu on lentoyhtiön esimerkiksi, jos viivästys johtuu henkilöstöpulasta tai teknisistä ongelmista.
Lentoyhtiön on tarjottava sinulle vaihtoehtoinen lento tai täysi hyvitys, jos se peruu lentosi.
Sinulla on myös oikeus hyvitykseen tai halutessasi vaihtoehtoiseen lentoon, jos lentosi viivästyy yli neljä tuntia, lentoaika muuttuu yli 30 minuutin verran (kotimaan lennot) tai yli tunnin verran (kansainväliset lennot).
Jos lentosi viivästyy tai perutaan, sinulle kuuluvan korvauksen saaminen voi olla monimutkaista. AirHelp tarkistaa, voidaanko ANAC 400 -päätöslauselmaa ja Brasilian kuluttajalakia soveltaa tilanteeseesi ja esittää mahdollisimman vahvat perustelut korvaushakemuksesi tueksi.
vaihe 1
Tee korvaushakemus kahdessa minuutissa
AirHelp on nopea, turvallinen ja yksinkertainen.
vaihe 2
Me hoidamme sen puolestasi
Ei pitkällistä paperityötä, ei puheluita, ei stressiä.
vaihe 3
Saat korvauksesi!
Vähennämme palvelumaksumme saamastasi summasta. Et siis voi menettää mitään.
Korvauksen hakeminen AirHelpin kautta on helppoa. Lähetä korvaushakemus kahdessa minuutissa helppokäyttöisen verkkolomakkeemme avulla. Me hoidamme kaiken muun: lähetämme esimerkiksi korvaushakemuksen lentoyhtiölle ja käymme läpi sen byrokraattiset prosessit. Sitten sinun tarvitsee vain odottaa korvausta.
Ei korvausta, ei kuluja!
Jos et saa korvausta, et ole meille velkaa mitään. Lisätietoja saat tutustumalla maksuihin, joita perimme, kun onnistumme hankkimaan korvausta.
Brasilian lentomatkustajalait koskevat seuraavia lentoja:
Kotimaan lennot Brasiliassa
Kansainväliset lennot, jotka lähtevät brasilialaiselta lentokentältä
Kkansainväliset lennot, jotka saapuvat brasilialaiselle lentokentälle
Lennot, joissa on jatkoyhteys brasilialaisen lentokentän kautta.
Lentokorvaukset, joihin Brasilian laki oikeuttaa
Matkustajat voivat saada Brasilian lakien perusteella jopa 1 550 € korvausta viivästyksistä, peruutuksista ja muista häiriöistä.
Korvauksen määrä ei ole kiinteä, vaan se määräytyy yksittäisten olosuhteiden perusteella. Saatat saada vähemmän – tai jopa enemmän.
AirHelp voi auttaa sinua tekemään korvaushakemuksen seuraavissa tilanteissa:
| Häiriön tyyppi | Kelpoisuuskriteerit |
|---|---|
| Lentojen viivästykset | Jos viivästys on pitkä (yli 2 tuntia) |
| Jatkolennolta myöhästymiset | Jos lento saapuu yli kaksi tuntia myöhässä |
| Lentojen peruutukset | Erityisesti, jos sinulle ilmoitettiin alle 72 tuntia ennen lähtöä. |
| Lentoaikojen muutokset | Jos sinulle ilmoitettiin alle 72 tuntia ennen lähtöä |
| Lennolle pääsyn epääminen | Ylivarauksen vuoksi |
Lain tehtävä on myös varmistaa, että lentoyhtiöitäkin kohdellaan oikeudenmukaisesti. Jos viivästys johtuu lentoyhtiöstä (jos se aiheutui esimerkiksi henkilöstöpulasta tai teknisestä viasta), on selvä, että lentoyhtiön on vastattava siitä kärsimään joutuneille matkustajille.
Jos viivästys johtuu kuitenkin lentoyhtiön vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevista olosuhteista, kuten lennonjohdon lakosta tai äärimmäisistä sääolosuhteista, lentoyhtiön ei katsota olevan vastuussa siitä. Tällaisia tapahtumia kutsutaan poikkeuksellisiksi olosuhteiksi.
Jos lentosi viivästyy tai peruutetaan poikkeuksellisten olosuhteiden vuoksi, sinulla on silti oikeus huolenpitoon. Lentoyhtiöiden ei kuitenkaan odoteta maksavan korvausta tapahtumista, jotka ovat niiden vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella.
Ainoa merkittävä poikkeus siihen ovat tilanteet, joissa, lentoyhtiö laiminlyö huolenpitovelvollisuutensa. Jos lentoyhtiöllä on ollut riittävästi aikaa valmistautua häiriöön, mutta se ei ole tehnyt niin, voit hakea korvausta.
Näin teet korvaushakemuksen Brasilian lentomatkustajan oikeuksia suojaavien lakien perusteella
Jos katsot, että olet oikeutettu korvaukseen Brasilian lainsäädännön perusteella, yksi vaihtoehto on hakea korvausta suoraan lentoyhtiöltä. Voi kuitenkin olla stressaavaa tehdä korvaushakemus lentoyhtiölle lennosta, joka lensi Brasiliaan tai lähti sieltä.
Siinä AirHelp tulee apuun, sillä voimme lähettää korvaushakemuksen puolestasi ja säästää sinulta vaivaa. Sinun tarvitsee vain antaa muutamia tietoja lennostasi ja kertoa meille, mitä tapahtui.
Tarkistamme lentosi tiedot ja esitämme vahvat perusteet korvaushakemuksesi tueksi. Lisäksi hoidamme puolestasi kaikki neuvottelut lentoyhtiön kanssa.
Kun käytät AirHelpin apua
Teemme korvauksen saamisesta yksinkertaisia. Verkkosivuillamme olevalla helpolla tarkistustyökalullamme saat nopeasti selville, oletko oikeutettu korvaukseen.
Hoidamme kaiken puolestasi ja pidämme sinut ajan tasalla prosessin aikana.
Veloitamme palvelumaksun vain, jos onnistumme saamaan sinulle korvauksen.
Olemme hankkineet korvausta jo 3 miljoonalle matkustajalle ympäri maailman.
Kun toimit itse
Paljon hämmentävää juridista kieltä. Lentomatkustajan oikeuksia koskevat lait ovat monimutkaisia.
Pitkä ja hankala prosessi, johon kuuluu paperisotaa ja puheluiden soittamista.
Oikeustoimet ovat kalliita, ja sinun on maksettava asianajajan palkkio riippumatta siitä, voitatko vai häviätkö.
Pienempi onnistumisen mahdollisuus. Lentoyhtiöt voivat jättää sinut huomiotta tai hylätä vaatimuksesi väärin perustein.
Kerromme sinulle tarkalleen, mitkä asiakirjat käyttämäsi lentoyhtiö vaatii, ja teemme prosessista mahdollisimman nopean ja yksinkertaisen. Yleensä tarvitsemme jonkinlaisen henkilöllisyystodistuksen todisteeksi siitä, että olit lennolla, varausvahvistuksen ja tarkastuskortit (mobiilina tai paperisina).
Jos olet kadottanut tai poistanut ne, ei syytä huoleen. Voimme ehdottaa muita tapoja hankkia tarvitsemasi tiedot.
Jos vaadit korvausta lennon häiriöstä aiheutuneista lisäkustannuksista, esimerkiksi majoituksesta, ruoasta tai väliin jääneestä tapahtumasta, tarvitset myös kuitit, laskut tai tiliotteet kulujen todistamiseksi.
Korvaushakemuksen tekemisen tarkastuslista
Säilytä tarkastuskorttisi ja muut matkustusasiakirjasi
Kerää todisteita (esim. valokuvia lähtötauluista tai lentoyhtiön sähköposteja)
Tarkista oikeutesi korvaukseen ilmaisella kelpoisuuden tarkistuksellamme
Jätä korvaushakemuksesi AirHelpin kautta
Siinä se — me hoidamme asian siitä eteenpäin
Tiimimme koostuu yli 400 asiantuntijasta. He ovat kaikki sitoutuneet taistelemaan lentomatkustajan oikeuksien puolesta ja saamaan sinulle kuuluvat korvaukset lentoyhtiöiden virheistä. Emme veloita sinulta mitään etukäteen. Maksat siis meille vain, jos onnistumme hankkimaan sinulle rahaa. Tässä on tietoa perimistämme maksuista.
Olemme maailman johtava lentokorvausten hakija
yli 253 miljoonaa
lentoa, jotka on tarkistettu viime vuonna AirHelp-teknologian avulla
yli 12 miljoonaa
matkustajaa on jo valinnut AirHelp+ palvelun
3+ miljoonaa
matkustajaa sai korvausta AirHelpin avulla
yli 60
kumppanuutta tunnetuimpien matkabrändien kanssa
Millaista muuta suojaa Brasilian laki tarjoaa?
Yleisiä kysymyksiä lentomatkustajan oikeuksista Brasiliassa
Huomaa:
Vaikka pyrimme selittämään lentomatkustajan oikeudet tarkasti ja yksinkertaisesti, emme voi taata, että tietomme ovat 100-prosenttisen tarkkoja tai ajantasaisia. Emme myöskään ole lakiasiaintoimisto, eikä selityksiämme ole pidettävä oikeudellisina neuvoina.