Erinomainen

226 569

arvostelua sivustolla

Trustpilot

ANAC 400: Brasilian lentomatkustajan oikeudet ja siellä maksettavat korvaukset selitettyinä

Tarkista korvaus
ANAC 400: Brasilian lentomatkustajan oikeudet ja siellä maksettavat korvaukset selitettyinä

BRASILIAN LENTOMATKUSTAJAN OIKEUDET:

  • Voit saada jopa 1 550 € korvausta.

  • Lait kattavat viivästykset, peruuttamiset ja ylivaraukset.

  • Kaikki Brasiliasta lähtevät, sinne lentävät ja sen sisäiset lennot ovat suojattuja.

Viivästynyt tai peruttu lento voi viedä paljon rahaa ja aikaa. Näin on etenkin, jos joudut varaamaan hotellin yöksi tai jäät paitsi tärkeästä liiketapaamisesta. Jos lentoyhtiö lisäksi kadottaa matkatavarasi, siitä aiheutuu vielä lisää kustannuksia.

Jos kuitenkin lennät Brasiliaan tai Brasiliasta, voit saada korvausta Brasilian kansallisen siviili-ilmailuviraston (ANAC) päätöslauselman nro 400 (ANAC 400) ja Brasilian kuluttajalain nojalla. Lue lisää siitä, miten voimme auttaa.

YHDELLÄ SILMÄYKSELLÄ

Tunne oikeudet, jotka sinulla on matkustajana Brasiliassa

Lentoyhtiöiden on korvattava matkustajille aineelliset menetykset, kuten ruoka- ja hotellikulut, jos lento viivästyy tai peruutetaan.

Matkustajat voivat myös hakea korvausta aineettomista menetyksistä eli menetetystä ajasta, menetetyistä mahdollisuuksista ja/tai lentoyhtiöltä saamastaan huonosta kohtelusta.

Korvausmääriä ei ole säädetty laissa, mutta kokemuksemme mukaan voit saada yhteensä jopa 1 550 € per henkilö.

Jätä korvaushakemus, jos lentosi on viivästynyt yli kaksi tuntia tai peruutettu alle 72 tuntia ennen aikataulun mukaista lähtöä.

Lentoyhtiöt ovat velvollisia maksamaan korvausta vain, jos ne ovat vastuussa viivästyksestä. Vastuu on lentoyhtiön esimerkiksi, jos viivästys johtuu henkilöstöpulasta tai teknisistä ongelmista.

Lentoyhtiön on tarjottava sinulle vaihtoehtoinen lento tai täysi hyvitys, jos se peruu lentosi.

Sinulla on myös oikeus hyvitykseen tai halutessasi vaihtoehtoiseen lentoon, jos lentosi viivästyy yli neljä tuntia, lentoaika muuttuu yli 30 minuutin verran (kotimaan lennot) tai yli tunnin verran (kansainväliset lennot).

Jos lentosi viivästyy tai perutaan, sinulle kuuluvan korvauksen saaminen voi olla monimutkaista. AirHelp tarkistaa, voidaanko ANAC 400 -päätöslauselmaa ja Brasilian kuluttajalakia soveltaa tilanteeseesi ja esittää mahdollisimman vahvat perustelut korvaushakemuksesi tueksi.

Tee korvaushakemus Brasiliassa helposti:

Tee korvaushakemus kahdessa minuutissa

vaihe 1

Tee korvaushakemus kahdessa minuutissa

AirHelp on nopea, turvallinen ja yksinkertainen.

Me hoidamme sen puolestasi

vaihe 2

Me hoidamme sen puolestasi

Ei pitkällistä paperityötä, ei puheluita, ei stressiä.

Saat korvauksesi!

vaihe 3

Saat korvauksesi!

Vähennämme palvelumaksumme saamastasi summasta. Et siis voi menettää mitään.

Korvauslaskuri

Korvauksen hakeminen AirHelpin kautta on helppoa. Lähetä korvaushakemus kahdessa minuutissa helppokäyttöisen verkkolomakkeemme avulla. Me hoidamme kaiken muun: lähetämme esimerkiksi korvaushakemuksen lentoyhtiölle ja käymme läpi sen byrokraattiset prosessit. Sitten sinun tarvitsee vain odottaa korvausta.

Ei korvausta, ei kuluja!

Jos et saa korvausta, et ole meille velkaa mitään. Lisätietoja saat tutustumalla maksuihin, joita perimme, kun onnistumme hankkimaan korvausta.

Lennot, joita Brasilian lentomatkustajan oikeudet koskevat

Brasilian lentomatkustajalait koskevat seuraavia lentoja:

  • Kotimaan lennot Brasiliassa

  • Kansainväliset lennot, jotka lähtevät brasilialaiselta lentokentältä

  • Kkansainväliset lennot, jotka saapuvat brasilialaiselle lentokentälle

  • Lennot, joissa on jatkoyhteys brasilialaisen lentokentän kautta.


Lentokorvaukset, joihin Brasilian laki oikeuttaa

Miten paljon voit saada korvausta?

Matkustajat voivat saada Brasilian lakien perusteella jopa 1 550 € korvausta viivästyksistä, peruutuksista ja muista häiriöistä.

Korvauksen määrä ei ole kiinteä, vaan se määräytyy yksittäisten olosuhteiden perusteella. Saatat saada vähemmän – tai jopa enemmän.

AirHelp voi auttaa sinua tekemään korvaushakemuksen seuraavissa tilanteissa:

Häiriön tyyppiKelpoisuuskriteerit
Lentojen viivästyksetJos viivästys on pitkä (yli 2 tuntia)
Jatkolennolta myöhästymisetJos lento saapuu yli kaksi tuntia myöhässä
Lentojen peruutuksetErityisesti, jos sinulle ilmoitettiin alle 72 tuntia ennen lähtöä.
Lentoaikojen muutoksetJos sinulle ilmoitettiin alle 72 tuntia ennen lähtöä
Lennolle pääsyn epääminenYlivarauksen vuoksi

Näin korvaus lasketaan Brasiliassa

Viivästyikö lentosi, peruttiinko se tai kohtasiko sitä muu häiriö?

Kaikki lentoyhtiöt

Ympäri maailman

Ei korvausta, ei kuluja

Mitä ei korvata? Poikkeukselliset olosuhteet

Lain tehtävä on myös varmistaa, että lentoyhtiöitäkin kohdellaan oikeudenmukaisesti. Jos viivästys johtuu lentoyhtiöstä (jos se aiheutui esimerkiksi henkilöstöpulasta tai teknisestä viasta), on selvä, että lentoyhtiön on vastattava siitä kärsimään joutuneille matkustajille.

Jos viivästys johtuu kuitenkin lentoyhtiön vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevista olosuhteista, kuten lennonjohdon lakosta tai äärimmäisistä sääolosuhteista, lentoyhtiön ei katsota olevan vastuussa siitä. Tällaisia tapahtumia kutsutaan poikkeuksellisiksi olosuhteiksi.

Jos lentosi viivästyy tai peruutetaan poikkeuksellisten olosuhteiden vuoksi, sinulla on silti oikeus huolenpitoon. Lentoyhtiöiden ei kuitenkaan odoteta maksavan korvausta tapahtumista, jotka ovat niiden vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella.

Ainoa merkittävä poikkeus siihen ovat tilanteet, joissa, lentoyhtiö laiminlyö huolenpitovelvollisuutensa. Jos lentoyhtiöllä on ollut riittävästi aikaa valmistautua häiriöön, mutta se ei ole tehnyt niin, voit hakea korvausta.


Näin teet korvaushakemuksen Brasilian lentomatkustajan oikeuksia suojaavien lakien perusteella

Jos katsot, että olet oikeutettu korvaukseen Brasilian lainsäädännön perusteella, yksi vaihtoehto on hakea korvausta suoraan lentoyhtiöltä. Voi kuitenkin olla stressaavaa tehdä korvaushakemus lentoyhtiölle lennosta, joka lensi Brasiliaan tai lähti sieltä.

Siinä AirHelp tulee apuun, sillä voimme lähettää korvaushakemuksen puolestasi ja säästää sinulta vaivaa. Sinun tarvitsee vain antaa muutamia tietoja lennostasi ja kertoa meille, mitä tapahtui.

Tarkistamme lentosi tiedot ja esitämme vahvat perusteet korvaushakemuksesi tueksi. Lisäksi hoidamme puolestasi kaikki neuvottelut lentoyhtiön kanssa.

Kun käytät AirHelpin apua

  • Teemme korvauksen saamisesta yksinkertaisia. Verkkosivuillamme olevalla helpolla tarkistustyökalullamme saat nopeasti selville, oletko oikeutettu korvaukseen.

  • Hoidamme kaiken puolestasi ja pidämme sinut ajan tasalla prosessin aikana.

  • Veloitamme palvelumaksun vain, jos onnistumme saamaan sinulle korvauksen.

  • Olemme hankkineet korvausta jo 3 miljoonalle matkustajalle ympäri maailman.

Kun toimit itse

  • Paljon hämmentävää juridista kieltä. Lentomatkustajan oikeuksia koskevat lait ovat monimutkaisia.

  • Pitkä ja hankala prosessi, johon kuuluu paperisotaa ja puheluiden soittamista.

  • Oikeustoimet ovat kalliita, ja sinun on maksettava asianajajan palkkio riippumatta siitä, voitatko vai häviätkö.

  • Pienempi onnistumisen mahdollisuus. Lentoyhtiöt voivat jättää sinut huomiotta tai hylätä vaatimuksesi väärin perustein.

Lähetä korvaushakemuksesi muutamassa minuutissa

Kaikki lentoyhtiöt

Ympäri maailman

Ei korvausta, ei kuluja

Korvaushakemuksen tekemiseen tarvittavat asiakirjat

Kerromme sinulle tarkalleen, mitkä asiakirjat käyttämäsi lentoyhtiö vaatii, ja teemme prosessista mahdollisimman nopean ja yksinkertaisen. Yleensä tarvitsemme jonkinlaisen henkilöllisyystodistuksen todisteeksi siitä, että olit lennolla, varausvahvistuksen ja tarkastuskortit (mobiilina tai paperisina).

Jos olet kadottanut tai poistanut ne, ei syytä huoleen. Voimme ehdottaa muita tapoja hankkia tarvitsemasi tiedot.

Jos vaadit korvausta lennon häiriöstä aiheutuneista lisäkustannuksista, esimerkiksi majoituksesta, ruoasta tai väliin jääneestä tapahtumasta, tarvitset myös kuitit, laskut tai tiliotteet kulujen todistamiseksi.

Korvaushakemuksen tekemisen tarkastuslista

  • Säilytä tarkastuskorttisi ja muut matkustusasiakirjasi

  • Kerää todisteita (esim. valokuvia lähtötauluista tai lentoyhtiön sähköposteja)

  • Tarkista oikeutesi korvaukseen ilmaisella kelpoisuuden tarkistuksellamme

  • Jätä korvaushakemuksesi AirHelpin kautta

  • Siinä se — me hoidamme asian siitä eteenpäin

Hanki korvausta vaivattomasti

Kaikki lentoyhtiöt

Ympäri maailman

Ei korvausta, ei kuluja

Yleistä AirHelpistä

Tiimimme koostuu yli 400 asiantuntijasta. He ovat kaikki sitoutuneet taistelemaan lentomatkustajan oikeuksien puolesta ja saamaan sinulle kuuluvat korvaukset lentoyhtiöiden virheistä. Emme veloita sinulta mitään etukäteen. Maksat siis meille vain, jos onnistumme hankkimaan sinulle rahaa. Tässä on tietoa perimistämme maksuista.

Olemme maailman johtava lentokorvausten hakija

yli 253 miljoonaa

lentoa, jotka on tarkistettu viime vuonna AirHelp-teknologian avulla

yli 12 miljoonaa

matkustajaa on jo valinnut AirHelp+ palvelun

3+ miljoonaa

matkustajaa sai korvausta AirHelpin avulla

yli 60

kumppanuutta tunnetuimpien matkabrändien kanssa


Millaista muuta suojaa Brasilian laki tarjoaa?

Ota selvää, voitko saada korvauksen

Kaikki lentoyhtiöt

Ympäri maailman

Ei korvausta, ei kuluja


Yleisiä kysymyksiä lentomatkustajan oikeuksista Brasiliassa

Huomaa:

Vaikka pyrimme selittämään lentomatkustajan oikeudet tarkasti ja yksinkertaisesti, emme voi taata, että tietomme ovat 100-prosenttisen tarkkoja tai ajantasaisia. Emme myöskään ole lakiasiaintoimisto, eikä selityksiämme ole pidettävä oikeudellisina neuvoina.

Lisää lentomatkustajien oikeuksia, joihin voit tutustua:

Lentomatkustajan oikeudet EU:ssa