Kulut ja maksutavat
Onko pankkitietojen jakaminen turvallista?
Kyllä. Suhtaudumme tietoturvaan ja yksityisyyteen erittäin vakavasti. Siksi vakuutamme, että kaikkien henkilötietojesi, mukaan lukien pankkitiedot, käsittelyä, luovuttamista ja säilyttämistä koskevat tietosuojakäytäntömme ovat täysin yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) ja muiden EU:n tietosuoja-asetusten mukaisia.
Voinko saada korvauksen muussa valuutassa?
Valitettavasti emme voi lähettää maksua muissa kuin niissä valuutoissa, jotka näkyvät käyttäjäsivullasi maksuvaiheessa. Näkemäsi maksutavat ja ‑valuutat riippuvat asuinmaastasi ja siitä, teitkö korvaushakemuksen suoraan verkkosivustollamme vai jonkin matkanjärjestäjäkumppanimme kautta.
Missä valuutoissa korvaus voidaan maksaa?
Kun saamme korvauksesi lentoyhtiöltä, lähetämme sähköpostiviestin, jossa pyydämme sinua kirjautumaan käyttäjäsivullesi ja valitsemaan haluamasi maksutavan ja valuutan. Valuutaksi on aina valittavissa joko EUR tai USD riippuen asuinmaastasi ja siitä, teitkö korvaushakemuksen suoraan verkkosivustollamme vai jonkin matkanjärjestäjäkumppanimme kautta.
AirHelp voi maksaa korvauksia myös seuraavissa paikallisissa valuutoissa: CZK (Tšekki), DKK (Tanska), HUF (Unkari), NOK (Norja), PLN (Puola), SEK (Ruotsi), GBP (Iso-Britannia), CAD (Kanada), AUD (Australia), ILS (Israel), MXN (Meksiko), BRL (Brasilia), CHF (Sveitsi) ja RON (Romania). Näitä valuuttoja tarjotaan asiakkaille, jotka asuvat kyseisissä maissa.
Millaisia palvelumaksuja peritte verrattuna muiden lentokorvausyhtiöiden maksuihin?
AirHelpin palvelumaksut ovat edullisimmasta päästä. Lisäksi sivustomme kautta tehdyistä korvaushakemuksista ei peritä minkäänlaista ennakkomaksua. Toimintamme perustuu ei voittoa, ei maksua ‑periaatteeseen, eli perimme työstämme palkkion vain siinä tapauksessa, että onnistumme saamaan asiakkaalle korvauksen lentoyhtiöltä.
Voiko oikeustoimista tulla minulle mitään lisäkuluja?
AirHelp toimii “ei voittoa, ei maksua” -periaatteella. Jos emme voita oikeudenkäyntiä, emme veloita sinulta mitään palvelumaksuja – tämä on osa AirHelpin lupausta.
Miksi verkkolomake ei hyväksy SWIFT-koodiani?
Näin tapahtuu yleensä silloin, jos antamasi SWIFT-koodi kuului pankkisi väärälle konttorille. Saat oikean SWIFT-koodin nopeimmin ja helpoimmin ottamalla yhteyttä pankkiisi.
Voinko pyytää, että korvaus maksetaan toisen henkilön nimissä olevalle pankkitilille?
Valitettavasti se ei onnistu. Noudattamiemme tietosuojalakien mukaan voimme siirtää rahaa vain sen henkilön tilille, joka on mainittu tapauksessa pääasialliseksi korvauksen hakijaksi. AirHelp suhtautuu turvallisuuteesi erittäin vakavasti.
Mitä palvelumaksuja veloitatte?
AirHelp ei veloita palveluista etukäteismaksua. Toimimme periaatteella “ei voittoa, ei maksua”. Mikäli korvaushakemus hyväksytään ja asiakkaamme saa korvauksen, veloitamme kiinteän palvelumaksun, joka perustuu haetun korvaussumman suuruuteen.
Lisätietoja palvelumaksuistamme ja niiden rakenteesta on hinnastossamme.
Vähennämme yleensä palvelumaksumme korvaussummasta.
Mikäli lehtoyhtiö ei ole yhteistyöhaluinen, voimme viedä korvaushakemuksesi oikeuskäsittelyyn. Veloitamme oikeuskulut ja palvelumaksut vain, jos voitamme oikeudessa. Näiden maksujen yhteissumma on enintään puolet korvaussummasta.
AirHelp huolehtii puolestasi koko korvaushakemusprosessista ja maksaa kaikki kulut, mukaan lukien asianajopalkkiot ja oikeuskulut. Mikäli emme onnistu saamaan sinulle korvausta, sinulta ei veloiteta mitään – riippumatta siitä, kuinka paljon työtä korvaushakemuksesi käsittely on vaatinut.
Miten ja milloin saan korvauksen?
Olemme ylpeitä voidessamme tarjota asiakkaillemme turvallisia ja nopeita tapoja saada maksun. Kun saamme korvauksesi lentoyhtiöltä, lähetämme sähköpostiviestin, jossa pyydämme sinua kirjautumaan käyttäjäsivullesi ja valitsemaan haluamasi maksutavan. Muistathan, että maksutavat saattavat vaihdella riippuen asuinmaastasi ja siitä, teitkö korvaushakemuksen suoraan verkkosivustollamme vai jonkin matkanjärjestäjäkumppanimme kautta.
Paljonko veloitatte tästä?
Noudatamme Ei voittoa, ei maksua -periaatetta, mikä tarkoittaa sitä, että veloitamme palvelumaksun vain, jos onnistumme hankkimaan sinulle korvauksen. Kaikki palvelumaksut on selitetty hinnastossa. Vähennämme korvaussummasta palvelumaksun, mikä tarkoittaa sitä, ettei sinun tarvitse maksaa mitään omasta pussistasi.
Mikäli lehtoyhtiö ei ole yhteistyöhaluinen, voimme viedä korvaushakemuksesi oikeuskäsittelyyn. Veloitamme oikeustoimien palvelumaksun palvelumaksumme lisäksi, jos voitamme oikeudessa. Näiden maksujen yhteissumma ei koskaan ole kuin enintään puolet korvaussummasta.
Veloitettavat palvelumaksut kattavat kaiken korvauksen hakemiseen liittyvän: viestinnän lentoyhtiön kanssa, useiden kanavien kautta tarjoamamme ammattimaisen tuen sekä tarvittaessa oikeustoimet ja niiden valmistelun. Kun olet jättänyt korvaushakemuksesi hoidettavaksemme, voit rentoutua. Huolehdimme kaikesta muusta.
Mitä ovat IBAN- ja SWIFT-numerot ja mistä löydän ne?
IBAN on kansainvälisesti hyväksytty valtioiden rajat ylittävä pankkitilien tunnistusjärjestelmä. Se on enintään 34 aakkosnumeerisesta merkistä koostuva tilinumero, jossa ovat mukana maatunnus, kaksinumeroinen tarkiste, oma pankkitilinumerosi, pankkikonttorin tunniste sekä mahdolliset routing-tiedot.
SWIFT- tai BIC-koodi on yksilöivä rahalaitosten ja muiden laitosten käyttämä tunnistuskoodi siirrettäessä rahaa pankista toiseen etenkin kansainvälisissä tilisiirroissa. Pankistasi riippuen sinun on hankittava IBAN- ja SWIFT-koodisi verkkotililtäsi, tiliotteeltasi tai ottamalla pankkiisi suoraan yhteyttä. Koska korvauksesi lähettämiseksi tarvitsemme oikeat pankkitiedot, kehotamme sinua tarkistamaan pankistasi IBAN- ja SWIFT-koodit.
AirHelp on esillä muun muassa: