AirHelp+ -palveluluettelon
1. JOHDANTO
AirHelp+ -Palveluluettelo on täydellinen luettelomme AirHelp+ -Palveluista, jotka voivat olla saatavilla sinulle AirHelp+ -Jäsenenä.
AirHelp+ -palveluihin sovelletaan Ehtoja, Tietosuojaselostetta ja mahdollisia palvelukohtaisia ja/tai AirHelpin palveluntarjoajan ehtoja, kuten jäljempänä on mainittu. Maksujamme sovelletaan. Muista, että AirHelp+ -Palveluja saattavat tarjota AirHelpin Palveluntarjoajat, ja näiden ominaisuudet ja saatavuus voivat muuttua ajoittain.
Jos sinulla on kysymyksiä, epäilyksiä tai huolenaiheita, ota meihin yhteyttä osoitteeseen [email protected] tai lue usein kysytyt kysymyksemme.
2. MÄÄRITELMÄT
AirHelp+ -palveluidemme luetteloa on luettava yhdessä Ehtojemme kanssa, joista löydät kaikki käytettyjen termien määritelmät.
3. ERI AIRHELP+ -JÄSENYYKSIIN SISÄLTYVÄT EDUT
AirHelp+ tarjoaa erilaisia jäsenyysvaihtoehtoja. Tässä luettelossa kuvatut palvelut ja ominaisuudet eivät sisälly kaikkiin jäsenyyksiin. Kukin jäsenyys pitää sisällään yhdistelmän AirHelp+ -palveluita ja -ominaisuuksia sekä niiden käyttöä koskevia rajoituksia. AirHelp+ -jäsenyyden voi ostaa AirHelp-verkkosivuston tai AirHelp-kumppanin, kuten verkkomatkatoimiston tai muun kolmannen osapuolen, kautta.
AirHelpin verkkosivustolta tällä hetkellä ostettavissa olevien jäsenyyksien kuvaukset löytyvät AirHelp+ -sivulta ja jäsenmaksut kohdasta Maksumme.
Mikäli olet jo ostanut AirHelp+ -jäsenyyden, jäsenyytesi on vanhempaa perua tai jäsenyyttäsi ei ole ostettu verkkosivustoltamme vaan kumppanin, kuten verkkomatkatoimiston kautta, jäsenyytesi edut poikkeavat todennäköisesti nykyisistä verkkosivuillamme julkaistuista jäsenyyksien eduista.
Näet tilaukseesi sisältyvät edut oston tekemisen jälkeen saamastasi sähköpostivahvistuksesta ja AirHelp+-käyttäjäsivusi ”Tilaus ja edut” -osiosta. Voit myös ottaa meihin yhteyttä lähettämällä sähköpostia osoitteeseen [email protected].
4. KORVAUSPALVELU
AirHelp+ -jäsenillä on oikeus korvauspalveluun ehdoissa kuvatulla tavalla. Vuositilauksen tehneiden Jäsenten Korvauspalveluiden käyttö on rajoitettu yhteen Korvaushakemukseen kalenterikuukaudessa ja yhteensä kahteentoista (12) Korvaushakemukseen kalenterivuodessa.
Ehtojen mukaisesti AirHelp ei vakuuta tai takaa, että saat Korvauksen lennosta. AirHelp käyttää Omaa harkintaansa määrittäessään, miten ja milloin se tarjoaa Korvauspalvelua Ehtojen mukaisesti, eikä jäsenellä ole oikeutta jäsenmaksun hyvitykseen siinä tapauksessa, että AirHelp päättää olla käsittelemättä Korvaushakemusta. Hyväksyt, että AirHelp käyttää Omaa harkintaansa siinä, tekeekö se Korvaushakemuksen vähemmän kehittyneiden Lentomatkustajan oikeuksien ollessa kyseessä, etenkin jos Korvaushakemus on EC 261:n tai UK 261:n ulkopuolella.
5. LENNON TILA
Jäsenet voivat seurata lentonsa tilaa mobiilisovelluksessa, omalla AirHelp+ -käyttäjäsivullaan ja/tai sähköpostin kautta.
AirHelp ei takaa lennon tilatietojen luotettavuutta, tarkkuutta tai oikeellisuutta. Lennon tila saadaan suoraan AirHelpin Palveluntarjoajalta eikä se ole sitova. Jäsenten on edelleen noudatettava alkuperäistä aikataulua sekä lentokentällä annettuja ja Lentoyhtiön antamia ohjeita.
6. LISÄSUOJAUS
Yleistä
Riippuen siitä, minkä tyyppisen AirHelp+ -jäsenyyden olet ostanut, saatat olla oikeutettu yhteen tai useampaan tässä osiossa kuvattuun lisäsuojaustuotteeseen.
Tehtävämme välittäjänäHuomaa, että AirHelp ei ole vakuutusyhtiö. AirHelp toimii rekisteröitynä vakuutuksenvälittäjänä Saksan lainsäädännön mukaisesti. AirHelp ei itse toimi riskinottajana, vaan toimii välittäjänä alla kuvattujen vakuutustuotteiden osalta.
Vakuutuksen tarjoaja ja vakuutuskäytäntöKun hyödyt jostakin lisäsuojaustuotteestamme, joka on ostettu ennen 1.4.2025, tuote tarjotaan ja sitä hallinnoidaan siten kuin on määritetty päävakuutussopimuksessa ”Lennon viivästys saapumisen yhteydessä, toisaalle ohjaaminen ja/tai peruuttaminen” (todistuksen numero: AHPLUS100010424), jonka battleface Underwriting Services SRL on myöntänyt Eir Försäkring AB:n puolesta päävakuutuksenottajana toimivalle AirHelpille; 1.4.2025 tai sen jälkeen tehtyjen ostojen osalta tuote tarjotaan ja sitä hallinnoidaan siten kuin on määritetty päävakuutussopimuksessa ”Lennon viivästys saapumisen yhteydessä, toisaalle ohjaaminen ja/tai peruuttaminen ja matkatavaroiden viivästyminen/katoaminen saapumisen yhteydessä ja/tai jatkolennolta myöhästyminen” (todistuksen numero: AHPLUS100010425), jonka battleface Underwriting Services SRL on myöntänyt Eir Försäkring AB:n puolesta päävakuutuksenottajana toimivalle AirHelpille.
Vakuutuksen kaikki asiakirjat voi ladata AirHelp+-käyttäjäsivultasi.
AirHelp+-tilaukseesi sisältyviä käyttämättömiä kattavuusyksiköitä ei voi siirtää seuraavalle tilauskaudelle.
Lentovakuutus
Tämä etu tarjoaa kiinteän korvauksen, jos lentosi viivästyy merkittävästi, se ohjataan toisaalle tai se peruutetaan.
Mitä vakuutus kattaa?
Kiinteä 100 euron summa meno- tai paluulennolle, jos jokin seuraavista tapahtuu:
Viivästyminen: Lentosi on viivästynyt vähintään 3 tuntia saapumiseen lopulliseen määränpäähän.
Toisaalle ohjaaminen: Lentosi on ohjattu toiselle lentokentälle kuin alun perin oli suunniteltu.
Peruuttaminen: Lentoyhtiö on perunut varauksesi 28 päivän kuluessa lennon suunnitellusta lähtöpäivästä.
Kelpoisuusvaatimukset:
Sinulla on voimassa oleva AirHelp+-tilaus.
Rekisteröi matkasi AirHelp+-käyttäjäsivulla tai AirHelp-mobiilisovelluksessa vähintään 48 tuntia ennen ensimmäisen lennon aikataulun mukaista lähtöaikaa.
Varmista, että lento on aikataulutettu lähtemään tai saapumaan viralliselle kaupalliselle lentokentälle, jolla on IATA-koodi.
Viivästysten osalta matkustajan on oltava noussut lennolle ja hänellä on oltava voimassa oleva tarkastuskortti.
Näin teet korvaushakemuksen:
Sinun on ilmoitettava asiasta ja toimitettava kaikki todisteet 28 päivän kuluessa lennon viivästymisestä, reitinmuutoksesta tai peruutuksesta.
Sinun on toimitettava kaikki seuraavat asiakirjat:
Todistus lentovarauksestasi (varausvahvistus/tarkastuskortti, josta matkustajan tiedot, reitti ja lentotiedot näkyvät selvästi).
Lentoyhtiön lähettämä viesti, jossa vahvistetaan häiriö.
Kopio passistasi tai muusta virallisesta henkilöllisyystodistuksesta (esim. kansallinen henkilötodistus, ajokortti).
Mitä vakuutus ei kata (erityiset poikkeukset):
Lentoyhtiön tekemät peruutukset yli 28 päivää ennen aikataulun mukaista lähtöä.
Jatkolentojen menetys.
Sinun, vakuutetun henkilön, peruuttamat lennot.
Matkatavaravakuutus
Tämä etu tarjoaa kiinteän korvauksen, jos kirjattu matkatavara viivästyy tai katoaa saapumisen yhteydessä.
Mitä vakuutus kattaa?
Kiinteä 100 euron korvaus yhdestä viivästyneestä tai kadonneesta matkatavarasta meno- tai paluulennolla.
Vakuutus kattaa vain matkatavarat, jotka on kirjattu lentoyhtiön matkatavaroiksi matkan ensimmäisellä lentokentällä.
Kelpoisuusvaatimukset:
Sinulla on voimassa oleva AirHelp+-tilaus.
Rekisteröi matkasi AirHelp+-käyttäjäsivulla tai AirHelp-mobiilisovelluksessa vähintään 48 tuntia ennen ensimmäisen lennon aikataulun mukaista lähtöaikaa.
Olet kirjannut matkatavarasi lähtökentällä.
Näin teet korvaushakemuksen:
Sinun on ilmoitettava meille ja toimitettava kaikki todisteet 28 päivän kuluessa matkatavaran viivästymisestä tai katoamisesta.
Sinun on toimitettava kaikki seuraavat asiakirjat:
Voimassa oleva PIR-lomake, jossa on nimesi
Kopio matkatavaroiden tunnisteista
Tarkastuskortti
Kopio passistasi tai muusta virallisesta henkilöllisyystodistuksesta (esim. kansallinen henkilötodistus, ajokortti).
Mitä vakuutus ei kata (erityiset poikkeukset):
Kaikki käsimatkatavarat, joita ei ole kirjattu lennolle.
Matkatavaroiden viivästyminen tai katoaminen, josta ei ole ilmoitettu lentoyhtiölle ja jota ei ole todistettu voimassa olevalla PIR-lomakkeella.
Kaikki omaisuuden PIR-ilmoitukset, joita ei ole tehty AirHelp+-jäsenen nimissä.
Antamasi matkatavaratunnisteen numero ei täsmää lentoyhtiön laatiman PIR-lomakkeen matkatavaratunnisteen numeron kanssa.
Jatkolennolta myöhästymistä koskeva vakuutus
Tämä etu tarjoaa kiinteän korvauksen, jos menetät jatkolennon edellisen lennon häiriön vuoksi.
Mitä vakuutus kattaa?
Kiinteä 200 euron korvaus, jos vakuutuksen kattaman matkan aikana myöhästyt jatkolennolta ja saavut lopulliseen määränpäähän myöhässä, koska samaan varaukseen kuuluva edellinen lento on viivästynyt, peruutettu tai reitti on muutettu.
Kelpoisuusvaatimukset:
Sinulla on voimassa oleva AirHelp+-tilaus, joka sisältää tämän kattavuuden.
Sinun on kirjattava koko matkasuunnitelmasi AirHelp+-käyttäjäsivulla tai AirHelp-mobiilisovelluksessa vähintään 48 tuntia ennen ensimmäisen lennon aikataulun mukaista lähtöä.
Varmista, että kaikki jatkolennot kuuluvat samaan varaukseen ja että niille on annettu sama varausvahvistusnumero. Itse varatut jatkolennot, joilla on erilliset vahvistusnumerot, eivät kuulu vakuutuksen piiriin.
Jos lentosi aikataulu muuttuu ennen lähtöä, suoja siirretään uusille lennoille, ja sinun on päivitettävä uudet lentotiedot AirHelp+-käyttäjäsivulla, jotta uusi matka rekisteröidään palveluumme.
Näin teet korvaushakemuksen:
Sinun on ilmoitettava asiasta ja toimitettava kaikki todisteet 28 päivän kuluessa jatkolennon menettämisestä.
Sinun on toimitettava kaikki seuraavat asiakirjat:
Alkuperäisen matkasuunnitelman varausvahvistus.
Tarkastuskortti vaihtoehtoiselle/korvaavalle lennolle, jolla saavuit määränpäähän.
Lentoyhtiön lähettämä ilmoitus, jossa vahvistetaan häiriö ja uudelleenvaraus.
Kopio passistasi tai muusta virallisesta henkilöllisyystodistuksesta (esim. kansallinen henkilötodistus, ajokortti).
Mitä vakuutus ei kata (erityiset poikkeukset):
Lennot, joita ei ole varattu samassa matkassa/varausvahvistuksessa.
Jos myöhästyt jatkolennolta omasta syystäsi (esim. nukahdat, saavut myöhässä lentokentälle).
Jos käytät muuta kuin lentoliikennettä (esim. juna, bussi) päästäksesi lopulliseen määränpäähäsi myöhästyneen lennon jälkeen.
Jos keskeytät matkasi tai otat korvaavan lennon lentokentälle, joka ei ole alkuperäinen lopullinen määränpääsi.
Jos häiriö oli lentoyhtiön yli 48 tuntia ennen aikataulun mukaista lähtöä ilmoittama lennon peruuttaminen.
Kaikkiin lisäsuojaustuotteisiin sovellettavat yleiset poikkeukset
Edellä lueteltujen erityisten poikkeusten lisäksi mikään lisäsuojauksen etuuksista ei kata seuraavista olosuhteista johtuvia seurauksia:
Toisen maan sodasta tai sisällissodasta johtuvat vahingot.
Ydinfissio tai ydinfuusiota käyttävien aseiden tai laitteiden aiheuttamat vahingot tai radioaktiivinen saastuminen.
Lentoliikenteen häiriöt (esim. lakko, julkinen mielenosoitus tai sääilmiö), jotka kestävät yli 7 peräkkäistä päivää. 8. päivästä alkaen tapahtumat eivät kuulu vakuutuksen piiriin.
Julistettu kansanterveyshätätila, pandemia tai epidemia, mukaan lukien erityisesti koronavirus (COVID-19) ja sen muunnokset.
Verkkoturvallisuusrikkomuksista tai -häiriöistä aiheutuneet menetykset, vahingot tai kulut.
Korvausvaatimukset, jotka syntyvät, jos jokin matkan lennoista oli jo häiriintynyt ennen matkan kirjaamista AirHelp+-käyttäjäsivulle.
Korvausvaatimukset, jotka johtuvat tapahtumista (mukaan lukien tapahtuneet tai suunnitellut lakot), jotka olivat yleisesti tiedossa sinä päivänä, jona varasit matkan tai kirjasit sen AirHelp+-käyttäjäsivulle.
Kaikki lennot, jotka lähtevät seuraavista maista/alueista tai saapuvat niihin: Afganistan, Etelä-Sudan, Iran, Jemen, Krim, Kuuba, Pohjois-Korea, Somalia, Sudan, Syyria, Tšetšenia, Ukraina, Valko-Venäjä, Venezuela ja Venäjä.
Kaiken lisäsuojauksen osalta AirHelp ja/tai vakuutuksen tarjoaja pidättävät oikeuden oman harkintansa mukaan kieltäytyä maksamasta maksuja, kun on aiheellista uskoa, että asiaan liittyy petos, ja/tai kun mahdollisen petoksen tutkinta on käynnissä.
7. PÄÄSY LENTOKENTÄN LOUNGE-TILOIHIN
Alla kuvatun Pääsyn lentokentän lounge-tiloihin tarjoavan palvelun (”Pääsy lentokentän lounge-tiloihin”) tarjoaa COLLINSON SERVICE SOLUTIONS LIMITED (”Collinson”), joka on Englannissa ja Walesissa rekisteröity yritys, jonka yritysnumero on 02474708 ja rekisteröity toimipaikka: Cutlers Exchange, 123 Houndsditch, Lontoo, EC3A 7BU, Englanti.
Collinsonin käyttöehtoja ja tietosuojaselostetta, joita Collinson voi päivittää aika ajoin, sovelletaan Pääsyyn lentokentän lounge-tiloihin.
Lounge-tiloihin pääsyn kuvausAirHelp+ -jäsenillä on pääsy tiettyihin lounge-tiloihin lennon häiriön sattuessa seuraavasti:
Sinun on rekisteröitävä jokainen matkasi mobiilisovellukseen tai AirHelp+ -käyttäjäsivullasi viimeistään 48 tuntia ennen matkasi ensimmäisen lennon aikataulun mukaista lähtöaikaa.
Lennon lähtöä seurataan Collinsonin lentoseurantajärjestelmällä.
Kun lento on rekisteröity ennakkoon ja voimassa oleva sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero toimitettu, Collinson lähettää sinulle lounge-passin sähköpostitse ja tekstiviestitse siinä tapauksessa, että Collinsonin lennonseurantajärjestelmä havaitsee jonkin seuraavista lentoasi koskevista tapahtumista:
Lento lähtee yli 60 minuuttia myöhässä lähtökentältä (”viivästyskynnys”).
Lento perutaan alle 6 tuntia ennen aikataulun mukaista lähtöaikaa.
Jotta voit hyödyntää Pääsyn lentokentän lounge-tiloihin, sinulla on oltava mahdollisuus käyttää rekisteröitymisen yhteydessä toimittamaasi sähköpostiosoitetta tai matkapuhelinnumeroa sekä ladata ja esittää lounge-passisi.
Viivästyskynnyksen täyttävä tai ylittävä viive voidaan ilmoittaa joko yhtenä viivejaksona tai useina lyhyempinä viiveinä, jotka yhteensä ylittävät viivästyskynnyksen.
Collinson selvittää jäsenten oikeuden Pääsyyn lentokentän lounge-tiloihin yksinomaan lennonseurantajärjestelmänsä avulla. Hyväksyt, että Collinson ei takaa lennonseurantajärjestelmän paikkansapitävyyttä etkä näin ollen luota yksinomaan siihen lentosi aikataulun mukaisen lähtöajan seuraamisessa.
Lounge-passi on voimassa yhdeksänkymmenen (90) päivän ajan kupongissa mainitusta päivämäärästä, ja sitä voi käyttää voimassaoloaikana millä tahansa järjestelmään osallistuvalla lentoasemalla. Vain sähköpostivahvistuksessa mainitut henkilöt voivat käyttää Pääsyä lentokentän lounge-tiloihin. Sinulle tarjottava Pääsy lentokentän lounge-tiloihin on henkilökohtainen, hyvityskelvoton ja vaihtokelvoton. Käteis- tai luottovaihtoehtoja ei tarjota. Lentokentän lounge-tiloihin pääsevät jäsenet sitoutuvat noudattamaan lounge-tilojen sääntöjä ja käytäntöjä.
8. MATKAEDUT JA ALENNUKSET
AirHelp työskentelee säännöllisesti kolmansien osapuolten kanssa tarjotakseen AirHelp+ -jäsenille mittavia alennuksia matkustamiseen liittyvistä tuotteista ja palveluista. Voit tarkistaa AirHelp+ -käyttäjäsivultasi, mitkä alennukset ja matkaedut ovat kulloinkin saatavilla.
9. YMPÄRIVUOROKAUTINEN TUKI
Etuoikeus AirHelpin ympärivuorokautiseen, verkossa toimivaan tukipalveluun.
10. MUUT PALVELUOMINAISUUDET
AirHelp voi lisätä tai poistaa ominaisuuksia tai toimintoja mistä tahansa AirHelp+ -Palvelusta milloin tahansa.
11. MUUTOKSET
AirHelp pidättää oikeuden lisätä tai poistaa AirHelp+ -palveluita milloin tahansa, ja päivittää AirHelp+ -palveluluettelon heti palvelun lisäämisen tai poistamisen jälkeen.
Englanninkielinen versio AirHelp+ -Palveluluettelosta on pätevä siinä tapauksessa, että muunkielinen versio on sen kanssa ristiriidassa.
Päivitetty: 23. kesäkuuta 2025.
Versio: AHP2.25