AirLuggage-vakuutus
Mitä vaatimuksia minun on täytettävä, että saan AirLuggage-maksuni?
Jos matkatavarasi katoavat tai viivästyvät, sinun täytyy lähettää meille henkilöllisyystodistuksesi, pankkitietosi, kuva matkatavaralipukkeestasi, lennon varausvahvistus ja voimassa oleva PIR-lomakkeen numero, jonka saat lentoaseman tulopalvelutiskiltä. Sinun täytyy lähettää tarvittavat tiedot 28 päivän kuluessa matkatavaroidesi viivästymisestä tai katoamisesta. Jos lähetät tiedot myöhässä tai epätäydellisinä, et ole oikeutettu AirLuggage-maksuun Käyttöehdot.
Pitääkö minun ilmoittaa AirHelpille kadonneista matkatavaroista tiettyyn määräaikaan mennessä?
Jos olet AirHelp+ -jäsen ja matkatavarasi katoavat tai viivästyvät, sinun on lähetettävä tarvittavat tiedot 28 päivän sisällä matkatavaroidesi viivästymisestä tai katoamisesta. Jos lähetät tiedot myöhässä tai epätäydellisinä, et ole oikeutettu AirLuggage-maksuun käyttöehtojemme mukaisesti.
Sinun pitää lähettää meille henkilöllisyystodistuksesi, pankkitietosi, kuva matkatavaralipukkeestasi, lennon varausvahvistus ja voimassa oleva PIR-lomakkeen numero, jonka saat lentoaseman tulopalvelutiskiltä.
Sain AirHelp+:lta viestin, että olen oikeutettu maksuun. Mihin mennessä minun on pyydettävä sitä?
Sinulla on 28 päivää aikaa pyytää maksua ja antaa meille pankkitietosi. Käyttöehtojemme mukaisesti maksu ei ole enää voimassa, kun on kulunut yli 28 päivää.
Mikä on PIR-lomake?
PIR-lomake tarkoittaa Property Irregularity Report -lomaketta. Se on asiakirja, joka toimii todisteena matkatavaroidesi viivästymisestä tai katoamisesta ja jonka avulla lentoyhtiöt voivat jäljittää ja palauttaa matkatavarasi. Voit pyytää PIR-lomakkeen lentoaseman tulopalvelutiskiltä.
Varmista, että saat sen heti, kun huomaat matkatavarasi puuttuvan, ja säilytä se huolellisesti. Tarvitset sitä, kun laukkusi palautetaan sinulle, ja sinun on lähetettävä valokuva siitä AirLuggage-vakuutuksen korvaushakemukseen.
Miksi pyydätte minulta lentoyhtiön matkatavaralipuketta?
Tarvitsemme kuvan lentoyhtiön matkatavaralipukkeestasi varmistaaksemme, että olet kadonneiden tai viivästyneiden laukkujen omistaja ja että lipukkeen tiedot vastaavat PIR-lomakkeesi tietoja.
AirLuggage-vakuutus kattaa vain matkatavarat, jotka on kirjattu AirHelp+ -jäsenyyteesi rekisteröidyllä nimellä.
Mitä tapahtuu, jos minulla ei ole lentoyhtiön matkatavaralipuketta?
Kuva lentoyhtiön matkatavaralipukkeesta on edellytys maksun saamiselle AirLuggage-vakuutuksesta. Ilman sitä emme voi käsitellä korvaushakemustasi.
Mikä on lentoyhtiön matkatavaralipuke?
Lentoyhtiön matkatavaralipuke tai matkatavarakuitti on tarra tai lippu, jonka saat, kun selvität matkatavarasi lennolle. Sen avulla lentoyhtiöt tunnistavat matkatavarasi ja reitittävät sen lopulliseen määränpäähäsi. Lisäksi se auttaa erottamaan samannäköiset laukut toisistaan määränpään matkatavarahihnalla.
Saat matkatavaralipukkeesta yleensä kaksi kopiota: toinen kiinnitetään laukkusi kahvaan ja toinen tarkastuskorttiisi − tai ojennetaan suoraan sinulle, jos sinulla on digitaalinen tarkastuskortti.
Muista säilyttää oma kopiosi lentoyhtiön matkatavaralipukkeesta, koska tarvitset sitä noutaessasi laukkusi matkatavarahihnalta sekä silloin, jos sinun on pyydettävä PIR-lomake laukkusi viivästyessä tai kadotessa.
Mitä tapahtuu AirLuggage-vakuutukselleni, jos en matkusta kirjattujen matkatavaroiden kanssa?
Kun lisäät matkasi käyttäjäsivullesi, kysymme sinulta, matkustatko kirjattujen matkatavaroiden kanssa. Jos valitset ”ei”, emme sovella AirLuggage-vakuutusta kyseiseen matkaan. Voit turvata AirLuggage-vakuutuksella tulevia matkojasi, kun taas matkustat kirjattujen matkatavaroiden kanssa.
Mikä on AirLuggage?
AirLuggage on helppo matkatavaravakuutus. Se suojaa sinua matkatavarahäiriöiltä tulevilla matkoilla. Saat 100 €, jos ruumaan menevät laukkusi viivästyvät tai eivät saavu perille.
Miten voin hankkia AirLuggage-vakuutuksen?
AirLuggage sisältyy AirHelp+ -jäsenyyksiin. Sitä ei tällä hetkellä myydä erikseen.
AirLuggage-vakuutuksen kattamien matkojen määrä vaihtelee valitusta tilauksesta riippuen.
Jotta vakuutus on voimassa, sinun on lisättävä matkan tiedot AirHelp+ -käyttäjäsivullesi ennen aikataulun mukaista lähtöä ja vahvistettava, että matkustat kirjattujen matkatavaroiden kanssa.
Pitääkö minun todistaa, mitä laukussani oli, jotta saan AirLuggage-maksun?
Ei, laukun sisältöä ei tarvitse todistaa. AirLuggage-maksua varten tarvitset vain henkilöllisyystodistuksesi, pankkitietosi, kuvan matkatavaralipukkeestasi, lennon varausvahvistuksen ja voimassa olevan PIR-lomakkeen numeron, jonka saat lentoaseman tulopalvelutiskiltä.
Millaisissa tilanteissa saan AirLuggage-maksun?
Jos matkasi on suojattu AirLuggage-vakuutuksella, saat 100 €, jos ruumaan menevät laukkusi viivästyvät tai eivät saavu perille, riippumatta siitä, kuinka montaa laukkua häiriö koskee.
Toisin kuin muut markkinoilla olevat tuotteet, emme edellytä, että matkatavarasi viivästyvät tietyn tuntimäärän. Tarvitset vain lentoaseman tulopalvelutiskiltä saadun PIR-lomakkeen numeron, valokuvan matkatavaralipukkeestasi, pankkitietosi ja voimassa olevan henkilöllisyystodistuksen.
Kattaako AirLuggage-vakuutus kaikki matkani lennot?
Kyllä! AirLuggage kattaa kirjatut laukkusi kaikilla lennoilla, jotka lisäät matkaasi AirHelp+ -käyttäjäsivullasi.
Voit itse määrittää, kuinka monta lentoa matkaasi sisältyy. Huomaathan kuitenkin, että matkaa kohti maksetaan enintään 1 korvaus. Joten jos matkatavarahäiriö sattuu kahdella tai useammalla erillisellä lennolla samalla matkalla, saat maksun vain kerran.
Korvaako AirLuggage vahingoittuneet laukkuni?
AirLuggage tarjoaa nopean ja helpon maksun, jos matkatavarasi katoaa tai viivästyy.
Jos lentoyhtiö vahingoittaa laukkuasi tai sen sisältöä, se vastaa korjaus- tai uusimiskustannuksista. Koska olet AirHelp+ -jäsen, voimme auttaa sinua hakemaan korvausta lentoyhtiöltä.
Minulla on AirLuggage, ja matkatavarani viivästyivät tai katosivat. Miksi korvaushakemukseni hylättiin?
Kaikki meille antamasi tiedot välitetään saman tien vakuutuskumppanillemme vahvistusta ja hyväksyntää varten. Jos tiedoissa on ongelmia, kuten virheellinen PIR-numero tai se, ettei matkatavaroita oltu kirjattu nimelläsi, korvaushakemus hylätään.
Jos uskot, että matkatavarahäiriösi täyttää AirLuggage-maksun edellytykset, mutta korvaushakemus on silti hylätty, voit pyytää, että vakuutuskumppanimme tarkistavat korvaushakemuksesi.
Miten saan PIR-lomakkeen?
Saat Property Irregularity Report (PIR) -numeron, kun ilmoitat matkatavaraongelmastasi lentoaseman tulopalvelutiskillä. Tämä raportti toimii todisteena matkatavarasi häiriöstä ja on ehdoton edellytys AirLuggage-maksun saamiselle.
Miten saan AirLuggage-maksuni?
Jos nimelläsi kirjatut matkatavarat eivät ilmesty matkatavarahihnalle, ilmoita ongelmasta lentoaseman tulopalvelutiskillä ja pyydä PIR (Property Irregularity Report) -lomake.
Kun olet saanut PIR-lomakkeen, voit tehdä korvaushakemuksen napsauttamalla ennen lentoasi lähettämässämme sähköpostissa olevaa linkkiä tai AirHelp+ -käyttäjäsivusi kautta.
Sinua pyydetään antamaan seuraavat tiedot:
joko PIR-lomakkeen numero tai valokuva lomakkeesta
kuva matkatavaralipukkeestasi
lentosi varausvahvistus
valokuva henkilöllisyystodistuksestasi
pankkitilisi tiedot.
Lähetämme tiedot vakuutuskumppanillemme. Jos kaikki tiedot ovat oikein ja kelvollisia, käsittelemme maksun ja lähetämme sinulle sähköpostivahvistuksen 48 tunnin kuluessa. Kun olet saanut sähköpostivahvistuksen, voi kestää muutaman päivän, ennen kuin maksu saapuu tilillesi.
AirLuggage-korvaushakemukseni on hyväksytty, mutten ole vielä saanut rahojani.
Kun olemme lähettäneet sinulle sähköpostivahvistuksen siitä, että korvaushakemus on hyväksytty ja tilisiirto aloitettu, voi kestää jopa 5 arkipäivää, ennen kuin rahat näkyvät pankkitililläsi.
Vaikka teemme parhaamme tämän aikataulun toteuttamiseksi, voi kuitenkin olla tilanteita, joissa pankilla kestää kauemmin käsitellä maksu.
Jos et ole saanut rahojasi 7 arkipäivän kuluessa sähköpostin saamisesta, ota yhteyttä asiakaspalvelijaamme livechatin kautta tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen [email protected].
Voinko lisätä AirLuggage-vakuutuksen kaikille kanssamatkustajilleni?
AirLuggage-vakuutus suojaa vain AirHelp+ -jäsenen nimellä kirjatut matkatavarat. Kanssamatkustajasi nimellä kirjatut laukut eivät kuulu vakuutuksesi piiriin.
Miten voin tehdä valituksen AirLuggagesta?
Kenelle AirLuggage-maksu lähetetään?
Maksu voidaan lähettää vain AirHelp+ -jäsenelle.
Kuinka kauan AirLuggage-maksun saaminen kestää?
Kun olet toimittanut meille tarvitsemamme tiedot, kuten PIR-numerosi, kuvan matkatavaralipukkeestasi, henkilöllisyystodistuksesi ja pankkitietosi, lähetämme korvaushakemuksesi vakuutuskumppanillemme hyväksyttäväksi. Korvaushakemuksesi kelpoisuus määritetään 48 tunnin kuluessa. Kun maksu on hyväksytty, voi kestää jopa 5 arkipäivää ennen kuin rahat näkyvät tililläsi.
Toimiiko AirLuggage, jos peruutan lennon itse?
AirLuggage toimii vain, kun olet ollut lennolla ja voit toimittaa meille tarvittavat todisteet matkavarahäiriön jälkeen.
Valitettavasti emme voi peruuttaa AirLuggage-turvaa, jos itse päätät olla lähtemättä lennolle.
AirLuggage-maksu ei riitä! Se ei vastaa laukkuni mukana menettämieni tavaroiden arvoa.
AirLuggage on suunniteltu nopeaksi ja helpoksi maksuksi, jolla voit kattaa välttämättömiä hankintojasi.
Lentoyhtiö vastaa kaikkien laukkusi mukana kadonneiden tavaroiden korvaamisesta kokonaisuudessaan. Koska olet AirHelp+ -jäsen, voimme auttaa sinua hakemaan korvausta lentoyhtiöltä.
Kuinka pian saan vahvistuksen siitä, että olen oikeutettu AirLuggage-korvaukseen?
Pyrimme vahvistamaan korvaushakemuksesi kelpoisuuden mahdollisimman pian. Saat meiltä tiedon kelpoisuudesta 48 tunnin kuluessa siitä, kun olet lähettänyt tietosi.
Saanko AirLuggage-maksun omassa valuutassani?
Matkatavarahäiriön sattuessa AirLuggage maksaa sinulle 100 € jokaista matkaa kohti riippumatta siitä, kuinka monta laukkua katoaa tai viivästyy. Tämän summan lähetämme pankkitilillesi.
Tilillesi saamasi todellinen summa on kuitenkin tilisi valuutassa ja riippuu pankkisi soveltamasta valuuttakurssista.
En saanut PIR-lomaketta. Voinko saada AirLuggage-maksuni?
Valitettavasti et. PIR (Property Irregularity Report) -lomakkeen numero on välttämätön, jotta voit saada maksusi.
Minkä maiden pankkitilejä AirLuggage tukee tällä hetkellä?
Voit saada maksun, jos pankkitilisi sijaitsee jossain seuraavista maista:
Andorra
Argentiina
Armenia
Itävalta
Azerbaidžan
Bahrain
Belgia
Bosnia ja Hertsegovina
Brasilia
Bulgaria
Kamerun
Kanada
Chile
Kiina
Kolumbia
Costa Rica
Kroatia
Kypros
Tšekki
Tanska
Dominikaaninen tasavalta
Ecuador
Egypti
Viro
Färsaaret
Suomi
Ranska
Ranskan Guayana
Gabon
Saksa
Kreikka
Guadeloupe
Guatemala
Honduras
Hongkong
Unkari
Islanti
Intia
Indonesia
Irlanti
Israel
Italia
Norsunluurannikko
Japani
Jersey
Jordan
Kosovo
Kuwait
Latvia
Liechtenstein
Liettua
Luxemburg
Malesia
Malta
Martinique
Mayotte
Meksiko
Moldova
Monaco
Marokko
Alankomaat
Uusi-Kaledonia
Uusi-Seelanti
Norja
Oman
Peru
Filippiinit
Puola
Portugali
Qatar
Réunion
Taiwan
Thaimaa
Turkki
Ukraina
Yhdistyneet arabiemiirikunnat
Yhdistynyt kuningaskunta
Yhdysvallat
Uruguay
Jos maasi ei ole yllä olevalla listalla, ota meihin yhteyttä verkkochatissa tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen [email protected]. Näin pystymme saamaan pankkitietosi ja lähettämään sinulle maksun.
AirHelp on esillä muun muassa: