Jatkolennolta myöhästymistä koskeva vakuutus
Kattaako jatkolennolta myöhästymistä koskeva vakuutus muita matkan häiriöitä?
Ei. Se kattaa vain jatkolennolta myöhästymiset. Muille matkan häiriöille, kuten lentojen viivästymisille, peruutuksille ja matkatavaraongelmille, meillä on muita vakuutusvaihtoehtoja, kuten lentovakuutus ja matkatavaravakuutus. Tarkista vain, mitä AirHelp+-tilaukseesi sisältyy!
Onko olemassa määräaikoja tai aikarajoja, joista minun pitäisi tietää?
Kyllä. Tässä on asiat, jotka sinun tulee muistaa:
Lisää matkasi – Varmista, että lisäät matkasi vähintään 48 tuntia ennen lentosi aikataulun mukaista lähtöä.
Toimita vakuutuskorvaushakemuksesi – Sinun on täytettävä vakuutuskorvaushakemuksesi 28 päivän kuluessa, kun olet myöhästynyt jatkolennolta.
Jos myöhästyt näistä määräajoista, emme valitettavasti voi myöntää korvausta.
Osa lennoistani peruttiin ja sain uuden matkareitin. Matkustin uudella matkareitillä ilman ongelmia. Saanko silti korvauksen jatkolennolta myöhästymisestä?
Ei, korvaus maksetaan vain, jos myöhästyt jatkolennolta. Koska nousit kaikille lennoillesi ja saavutit määränpääsi uudella matkareitilläsi, et täytä korvausehtoja.
Voit kuitenkin olla oikeutettu lentovakuutuksen korvaukseen alkuperäisen peruutuksen osalta, jos lento peruutettiin alle 28 päivää ennen lähtöä.
Mitä jos myöhästyin jatkolennolta ja käytin eri kulkuvälinettä päästäkseni lopulliseen määränpäähäni tai lensin kokonaan eri määränpäähän? Voinko silti saada korvauksen?
Valitettavasti et. Jatkolennolta myöhästymistä koskevan vakuutuksen saamiseksi sinun on:
Matkustettava korvaavalla lennolla – lentoyhtiösi on tarjottava sinulle uusi lento määränpäähäsi. Muut kulkuvälineet, kuten autot, junat, veneet ja bussit, eivät ole katettuja.
Lennettävä määränpäähän alkuperäisellä varauksellasi – Jos käyttämäsi korvaava lento laskeutui eri määränpäähän, et ole enää katettu.
Lentoyhtiöni varasi lentoni uudelleen ilmaiseksi, voinko silti saada korvausta jatkolennolta myöhästymistä koskevasta vakuutuksesta?
Kyllä! Niin kauan kuin täytät vakuutuksen kelpoisuusvaatimukset, voit saada korvauksen.
Mitä tarkoitetaan jatkolennolta myöhästymisellä?
Jatkolennolta myöhästymisellä tarkoitetaan tilannetta, jossa samaan varaukseen kuuluu vähintään kaksi lentoa, ja ensimmäinen lentosi kohtaa häiriön – se esimerkiksi viivästyy, perutaan tai ohjataan toisaalle – etkä sen vuoksi ehdi seuraavalle lennollesi.
Esimerkkejä: Oletetaan, että lennät New Yorkista Pariisiin, ja sinulla on välilasku Lontoossa.
Jos lentosi New Yorkista Lontooseen myöhästyy ja myöhästyt lennolta Lontoosta Pariisiin – se on jatkolennolta myöhästyminen.
Jatkolennolta myöhästymistä koskeva vakuutus kattaa vain lennot, jotka kaikki ovat osa yhtä varausta – ei erillisiä lippuja.
Voinko saada korvauksen jatkolennolta myöhästymistä koskevasta vakuutuksesta, jos lentoni muutettiin etukäteen?
Et. Korvaamme vain viime hetken häiriöt, jotka aiheuttivat sen, että myöhästyit jatkolennoltasi matkasi päivänä.
Jos lentosi muutettiin tai järjestettiin uudelleen etukäteen, sinun olisi pitänyt olla tarpeeksi aikaa muuttaa suunnitelmaasi.
Jos sinulla kuitenkin oli viivästys, viime hetken peruutus tai toisaalle ohjaaminen matkasi aikana, on tapauksia, joissa se saattaa kelvata eri vakuutusetuuden, kuten lentovakuutuksen, piiriin.
Milloin matkani jatkolennolta myöhästymistä koskeva suoja alkaa ja päättyy?
Matkasuoja kattaa sinut matkan alusta aina loppuun asti.
Olet suojattu siitä päivästä, jolloin ensimmäisen lentosi on tarkoitus nousta ilmaan – mutta vain, jos olet jo kertonut meille matkasta 48 tuntia etukäteen.
Se päättyy, kun saavut matkan viimeiselle pysäkille – lopulliseen määränpäähäsi!
Vakuutuksen kattamien matkojen lukumäärä riippuu valitusta tilauksesta. Jatkolennolta myöhästymistä koskeva vakuutus kattaa vain matkat, jotka tehdään AirHelp+-jäsenyytesi voimassaoloaikana.
Kuinka kauan kestää saada maksu jatkolennolta myöhästymistä koskevan vakuutuksen kautta?
Saat maksun nopeasti! Valmistelemme maksusi heti, kun olet toimittanut tiedot jatkolennosta, jolta olet myöhästynyt, todisteen viivästyksestä ja tarkastuskorttisi. Sinun pitäisi saada se muutamassa tunnissa.
Mistä voin katsoa vakuutussopimukseni kaikki ehdot?
Se on yksinkertaista, mene vain sovellukseen tai käyttäjäsivulle ja tarkista käyttöehdoista kaikki jatkolennolta myöhästymistä koskevan vakuutuksen tiedot.
Miten ostan jatkolennolta myöhästymistä koskevan vakuutuksen?
AirHelp+-jäsenet saavat jatkolennolta myöhästymistä koskevan vakuutuksen osana tilaustaan. Sitä ei tällä hetkellä myydä erikseen.
Jatkolennolta myöhästymistä koskeva vakuutus suojaa kaikkia käyttäjäsivullesi rekisteröityjä matkoja jäsenyyden keston ajan.
Jatkolennolta myöhästymistä koskevan vakuutuksen kattamien matkojen määrä riippuu valitusta AirHelp+-tilauksesta.
Kuka voi saada jatkolennolta myöhästymistä koskevan vakuutuksen?
Kuka tahansa, joka on AirHelp+-jäsen!
Olet vakuutettu, jos:
Sinulla on aktiivinen AirHelp+-tilaus, johon sisältyy jatkolennolta myöhästymisen suoja.
Olet lisännyt matkasi sovellukseen tai käyttäjäsivulle vähintään 48 tuntia ennen aikataulun mukaista lähtöaikaa.
Olet varannut jatkolentoja yhdellä lentoreitillä. Tämä tarkoittaa, että vakuutus kattaa vain lennot, jotka näkyvät samassa lentoyhtiön tai matkatoimiston varausvahvistuksessa. Jos olet varannut esimerkiksi jatkolennot erikseen itse, vakuutus ei kata niitä.
Miten teen korvaushakemuksen, jos myöhästyn jatkolennolta?
Helppoa! Seuraa vain käyttäjäsivullasi olevia ohjeita.
Ilmoita meille heti – sinun on toimitettava korvaushakemuksesi 28 päivän kuluessa siitä päivästä, jolloin myöhästyit jatkolennolta.
Täytä verkkokorvaushakemus. Vinkki: Se löytyy käyttäjäsivun matkan vakuutusosiosta!
Lisää asiakirjasi
Varausvahvistus tai alkuperäinen lentoreitti.
Todiste korvaavasta lennostasi (esim. uusi tarkastuskortti tai korvaava varausvahvistus).
Passi tai henkilöllisyystodistus.
Kaikki lentoyhtiön viestintä viivästyksestäsi tai varauksestasi, kuten sähköpostit.
Odota vahvistusta – Ilmoitamme sinulle korvaushakemuksesi tilasta heti, kun se on tarkastettu vakuutuskumppanimme toimesta! Jos se hyväksytään, lähetämme sinulle korvauksesi.
Missä tilanteissa en saa korvausta jatkolennolta myöhästymistä koskevasta vakuutuksesta?
Tässä on joitakin tilanteita, joita vakuutuksesi ei kata:
Myöhästyit jatkolennolta vahingossa – kuten nukkumalla pommiin tai saapumalla myöhässä lentoasemalle omasta syystäsi.
Lentojasi ei varattu yhdessä yhdellä varauksella, kuten itse varattujen jatkolentojen tapauksessa.
Rekisteröit matkasi alle 48 tuntia ennen ensimmäistä lentoa.
Jos on lakko tai muu häiriö, josta sinä tai me emme olleet tietoisia matkaa rekisteröidessä, ja se kestää yli 7 päivää – katamme vain ensimmäiset 7 päivää.
Jos lentosi järjestettiin uudelleen hyvissä ajoin – katamme vain viime hetken häiriöt, jotka johtivat siihen, että myöhästyit jatkolennoltasi matkustuspäivänä.
Lennät suljettuun määränpäähän tai sieltä pois, kuten konfliktialueet ja sanktioiden kohteena olevat maat.
Lentoosi vaikuttaa kansanterveydellinen hätätilanne, esimerkiksi pandemia, tai ilmoitettu lakko, joka oli käynnissä, kun varasit tai rekisteröit lentosi.
Päätät olla jatkamatta matkaasi myöhästyttyäsi jatkolennoltasi.
Lisätietoja saat tarkistamalla käyttöehdot käyttäjäsivultasi.
Kuinka paljon jatkolennolta myöhästymistä koskeva vakuutus maksaa?
Hinta sisältyy jo AirHelp+-tilaukseesi! Erillistä maksua tai lisämaksuja ei ole, kun jätät korvaushakemuksen jatkolennolta myöhästymisestä.
Mikä on jatkolennolta myöhästymistä koskeva vakuutus?
Se antaa mielenrauhaa, kun myöhästyt jatkolennolta.
Lisää ensin lentosi AirHelp+:aan (vähintään 48 tuntia ennen lähtöä), jotta voimme seurata niitä. Kun ensimmäinen lentosi viivästyy, perutaan tai ohjataan toisaalle ja myöhästyt jatkolennolta, autamme sinua maksamalla sinulle nopeasti 200 €.
Maksun saamiseksi sinun tarvitsee vain lähettää meille lentotietosi, todiste viivästyksestä ja tarkastuskorttisi.
Huomaa: lentojesi pitää olla osa samaa varausta, jotta ne ovat tämän vakuutuksen piirissä.
Kattaako jatkolennolta myöhästymistä koskeva vakuutus kaikki matkani lennot?
Kyllä, kunhan kaikki matkan lennot kuuluvat samaan matkaan ja olet lisännyt ne sovellukseen tai käyttäjäsivulle vähintään 48 tuntia ennen aikataulun mukaista lähtöaikaa.
Voit kuitenkin saada enintään yhden 200 €:n maksun matkaa kohden. Sinulla on siis oikeus vain yhteen maksuun, vaikka myöhästyisit usealta jatkolennolta samalla matkalla.
Missä tilanteissa saan maksun, jos minulla on jatkolennolta myöhästymistä koskeva vakuutus?
Jos matkasi on turvattu jatkolennolta myöhästymistä koskevalla vakuutuksella, saat kertaluonteisen 200 €:n maksun, kun:
Myöhästyt jatkolennolta, koska lentosi viivästyy, peruutetaan tai ohjataan toisaalle.
Kummatkin lennot kuuluvat samaan varaukseen.
Saavut lopulliseen määränpäähän aikataulusta myöhässä.