AirHelp+
Miksi minun kannattaisi liittyä AirHelp+-jäseneksi?
AirHelp+ tekee lentämisestä helppoa ja stressitöntä, vaikka kaikki ei menisikään suunnitelmien mukaan. Näistä syistä kannattaa liittyä jäseneksi:
- Ei enää loputonta odottamista. Jos lentosi on viivästyy, perutaan tai ohjataan toisaalle, saat 100 € tilillesi muutamassa päivässä. 
- Myöhästyitkö jatkolennolta? Älä jää paitsi tästä. Saat 200 €:n maksun muutaman päivän sisällä, jotta voit jatkaa matkaasi huoletta. 
- Katosivatko matkatavarasi? Ei hätää. Autamme lähettämällä tilillesi pikaisesti 100 €. 
- Ota rennosti lentokentällä. Jos lentosi viivästyy tai perutaan, saat pääsyn yli 1300 lounge-tilaan ympäri maailman. 
- Ei stressiä korvauksesta. Huolehdimme korvaushakemuksistasi puolestasi ja hankimme sinulle jopa 600 € – ilman palvelumaksuja. 
- Oma tuki, joka on aina käytettävissä. Tarvitsetko tukea? Tarjoamme sitä ympäri vuorokauden missä ikinä oletkin. 
- Lisäetuja matkailuun. Saa alennuksia eSIM-korteista ja vuokra-autoista sekä muita etuja. 
AirHelp+ huolehtii, että voit lentää huoletta.
Mikä on jatkolennolta myöhästymistä koskeva vakuutus?
Se antaa mielenrauhaa, kun myöhästyt jatkolennolta.
Lisää ensin lentosi AirHelp+:aan (vähintään 48 tuntia ennen lähtöä), jotta voimme seurata niitä. Kun ensimmäinen lentosi viivästyy, perutaan tai ohjataan toisaalle ja myöhästyt jatkolennolta, autamme sinua maksamalla sinulle nopeasti 200 €.
Maksun saamiseksi sinun tarvitsee vain lähettää meille lentotietosi, todiste viivästyksestä ja tarkastuskorttisi.
Huomaa: lentojesi pitää olla osa samaa varausta, jotta ne ovat tämän vakuutuksen piirissä.
Mitkä ovat vaatimukset matkatavaravakuutuskorvauksen saamiseksi?
Jos matkatavarasi on kadonnut tai viivästynyt, tässä on mitä tarvitset:
- henkilöllisyystodistus tai passi 
- Lentoyhtiön matkatavaralipuke 
- Tarkastuskortti/varausvahvistus 
- PIR (Property Irregularity Report) -lomake. – Saat sen lentoaseman kadonneiden matkatavaroiden tiskiltä 
- Pankkitietosi 
Muista! Sinun on lähetettävä meille vaatimukset 28 päivän kuluessa matkatavaroidesi viivästymisestä tai katoamisesta. Myöhästyneet tai puutteelliset ilmoitukset eivät ole oikeutettuja korvaukseen käyttöehtojemme mukaan.
Mitä eroa on maksulla ja lentoyhtiön maksamalla korvauksella?
Lentoyhtiön korvaus on rahasumma, jonka lentoyhtiö maksaa EU:n tai muiden asetusten mukaisesti kansainvälisen lennon viivästymisestä tai peruutuksesta. Maksettavan summan enimmäismäärä on 600 €. Tarkka summa, johon olet oikeutettu, riippuu lentoosi sovellettavista säädöksistä sekä siitä, oikeuttaako lentosi korvaukseen. AirHelp on asiantuntija korvausten hakemisessa, mutta korvauksen saamista ei koskaan taata.
Maksu on 100 €:n tai 200 €:n summa, jonka voit lisäksi saada AirHelp+-vakuutuksen kautta. Saat kyseisen maksun, jos lentosi viivästyy yli kolme tuntia, perutaan viime hetkellä, ohjataan toisaalle, myöhästyt jatkolennolta lennon häiriön vuoksi tai matkatavarasi katoavat tai viivästyvät. Maksu lähetetään nopeasti.
Meillä on kuitenkin myös hyviä uutisia. Kansainvälisillä lennoilla tapahtuneista häiriöistä voi saada molemmat.
Mikä on matka?
Matka on matkareittisi kokonaisuudessaan. Se kattaa kaiken – lähtevän lentosi, paluulennon ja kaikki mahdolliset jatkolennot. Vaikka sinulla olisikin vain yksisuuntainen lento, se lasketaan yhdeksi matkaksi.
Rekisteröin matkan edellisen AirHelp+ -jäsenyyteni aikana ja korotin myöhemmin tilausversiotani. Kattavatko uuden AirHelp+ -tilausversioni edut aiemmin rekisteröimäni matkan?
Voimme soveltaa uuden AirHelp+ -vakuutuksesi etuja vain matkoihin, jotka lisäät käyttäjäsivullesi tilausversion korotuksen jälkeen. Jos lisäsit matkasi edellisen tilauksesi aikana, uusi tilaus ei kata matkaa, vaikka lentosi lähtöpäivä olisi korotuksen voimaantulon jälkeen.
Voit kuitenkin poistaa matkasi ja lisätä sen uudelleen tilaukseen korotuksen jälkeen edellyttäen, että teet sen vähintään 48 tuntia ennen lähtöä ja että lentosi ei ole vielä kohdannut häiriötä.
Voinko saada maksut pankkitilille, joka on eri nimellä kuin AirHelp+ -jäsenyyteni?
Et. Turvallisuussyistä voimme tehdä pankkisiirron vain AirHelp+ -jäseneksi rekisteröidyn henkilön tilille.
Missä tilanteissa en saa lentovakuutusta?
Lentovakuutus ei voi vakuuttaa lentomatkustamista haittaavaa tapahtumaa seuraavissa tapauksissa:
- Sinulla ei ole kelvollista varausvahvistusta tai tarkastuskorttia. 
- Lentosi peruttiin yli 28 vuorokautta ennen aikataulun mukaista lähtöaikaa. 
- Lentosi häiriö johtui jostain seuraavista: - sota toisen valtion kanssa tai sisällissota, 
- räjähteiden, radioaktiivisen jätteen tai jonkin muun säteilylähteen uhka, 
- terveyteen liittyvien hätätilanteiden (esimerkiksi pandemia tai epidemia) julistus, 
- verkkoturvallisuusrikkomuksista tai -häiriöistä aiheutuneet menetykset, vahingot, korvausvastuut tai kulut. 
 
- Jokin tapahtuma, kuten lakko, julkinen mielenosoitus tai äärimmäiset sääolosuhteet, häiritsee lentoliikennettä yli seitsemän vuorokauden ajan. Tällaisissa tapauksissa AirHelp maksaa kaikista lentojen viivästyksistä ja peruutuksista, jotka tapahtuvat lentoliikenteen häiriön ensimmäisen seitsemän vuorokauden aikana. Jos lentosi on meneillään olevan häiriön kahdeksantena päivänä tai myöhemmin, se ei ole vakuutuksen piirissä. 
Mikä on eSIM-kortti?
ESIM-kortti on SIM-kortin digitaalinen versio, jonka avulla saat käyttöösi enemmän dataa matkustaessasi ulkomailla.
Airalo.com-kumppanuutemme ansiosta voit nyt hankkia datan ennen matkaasi helposti ja edullisempaan hintaan. Käytä vain alennuskoodiasi ostaessasi sen.
Onko AirHelp+ saatavilla maassani?
Kyllä! AirHelp+ on saatavilla ympäri maailman, mihin ikinä lennätkin tai missä ikinä asutkin.
Varmistamme, että lentomatkustajat ympäri maailman saavat ansaitsemansa tuen ja korvaukset, joista säädetään lentomatkustajan oikeuksia koskevissa eri säädöksissä. Sellaisia ovat esimerkiksi Euroopan yhteisöjen asetus EY 261, Montrealin yleissopimus ja Brasilian ANAC 400.
Miten saan matkanjärjestäjän minulle vakuutusta ostaessani lupaamat rahat?
Huomaa, että AirHelp+ ei ole matkavakuutus (tosin ostamastasi tilauksesta riippuen se saattaa käsittää AirPayout- ja AirLuggage-vakuutuksen).
AirHelp+ on AirHelpin jäsenohjelma, joka auttaa matkustajia, kun heidän lentonsa kohtaavat häiriöitä.
Jos olet ostanut AirHelp+in ja lentosi on viivästynyt tai peruttu, sinulla voi olla oikeus saada rahallista korvausta. Siirry AirHelp+ -käyttäjäsivullesi ja tarkista, mihin summaan olet oikeutettu.
Kattaako matkatavaroiden vakuutus kanssamatkustajien laukut?
Ei. Matkatavaravakuutus kattaa vain AirHelp+-jäsenen nimellä kirjatut matkatavarat.
Saanko tuoda kanssamatkustajia lounge-tiloihin?
Lounge-passi myönnetään vain AirHelp+ -jäsenelle. Passi on henkilökohtainen.
Kanssamatkustajat voivat päästä lounge-tiloihin ostamalla sisäänpääsyn, jos heillä ei ole omaa AirHelp+ -jäsenyyttä.
Voinko lisätä kanssamatkustajia matkalleni?
Et – AirHelp+ suojaa vain AirHelp+ -jäsenen eli sinut.
Kanssamatkustajien on hankittava oma jäsenyys saadakseen etuja, kuten vakuutuskorvauksia ja pääsyn lentokentän lounge-tiloihin häiriöiden aikana.
Mikä on matkatavaravakuutus?
Sen periaate on yksinkertainen. Jos matkatavarasi viivästyvät tai katoavat, maksamme sinulle 100 €.
Suojaa lentosi lisäämälle ne sovellukseen tai käyttäjäsivulle vähintään 48 tuntia ennen lähtöä.
Jos laukkusi sitten katoa tai viivästyy, hae PIR-lomake lentokentän kadonneiden matkatavaroiden tiskiltä ja lähetä meille tarvittavat asiat. Lähetämme sitten sinulle 100 €:n korvauksen. Voit toki sen lisäksi saada myös korvausta lentoyhtiöltä, jos olet siihen oikeutettu.
Milloin AirHelp+ uusiutuu?
Vuosijäsenyys uusiutuu automaattisesti vuosittain, jollet peru tilaustasi.
Yleensä maksu peritään 12 kuukauden kuluttua ostopäivämäärästä, jotta jäsenyytesi jatkuu keskeytyksettä.
Mikä on lentovakuutus?
Se käy helposti. Lisää lentosi AirHelp+:aan (vähintään 48 tuntia ennen lähtöä). Seuraamme sitten sitä ja maksamme sinulle nopeasti 100 €, jos:
- lentosi viivästyy vähintään kolme tuntia aikataulun mukaisesta saapumisajasta 
- lentosi perutaan enintään 28 päivää ennen lähtöä 
- lentosi ohjataan toisaalle 
Ja mikä parasta, 100 €:n maksu maksetaan sinulle lentoyhtiön korvauksen lisäksi. Ei lomakkeiden täyttelyä, ei allekirjoitusta – vain nopeita maksuja suoraan pankkitilillesi.
Miten lounge-tilojen käyttöoikeus toimii?
Jos lentosi viivästyy yli tunnin tai perutaan, voit rentoutua yli 1 300 lentokentän lounge-tilassa ympäri maailman.
Lisää vain lentotietosi AirHelp+ -käyttäjäsivullesi. Jos lentoasi kohtaa häiriö, lähetämme sinulle lounge-passin.
Lounge-tiloihin pääsy riippuu saatavuudesta ja aukioloajoista.
Miten aktivoin AirHelp+ -jäsenyyteni?
Jos olet ostanut AirHelp+:n kumppanilta matkakohtaisesti tietylle lennolle, sinun ei tarvitse tehdä mitään palvelun aktivoimiseksi.
Jos olet ostanut AirHelp+ -vuosijäsenyyden, jäsenyys aktivoituu heti oston yhteydessä ja on voimassa seuraavat 12 kuukautta. Jäsenyys uusitaan vuosittain. 
Jotta pääset nauttimaan eduistasi, kuten maksuista, lennon tilaa koskevista ilmoituksista ja lounge-tilojen käyttöoikeudesta, muista lisätä lentosi tiedot sovellukseemme tai käyttäjäsivullesi ennen lähtöä. Suosittelemme lisäämään lennot heti niiden ostamisen jälkeen. Lennot on lisättävä viimeistään 48 tuntia ennen lähtöä.
Mikä AirHelp+ on?
AirHelp+ on paras jäsenyys vaivattomaan lentomatkustamiseen. Saat maksut nopeasti vakuutuksemme kautta ja pääset rentoutumaan lounge-tiloissa, kun asiat eivät mene suunnitelmien mukaan. Maksun lisäksi voit saada lentoyhtiöltä korvauksen, johon olet oikeutettu.
Tässä ovat etusi:
- Lentovakuutus: 100 €:n korvaus muutaman päivän sisällä yli kolmen tunnin viivästyksestä, viime hetken peruutuksesta tai lennon toisaalle ohjaamisesta. 
- Jatkolennolta myöhästymistä koskeva vakuutus: 200 €:n korvaus muutaman päivän sisällä jatkolennolta myöhästymisestä. 
- Matkatavaravakuutus: 100 €:n korvaus muutaman päivän sisällä siitä, kun ilmoitat kadonneista tai viivästyneistä matkatavaroista. 
- Nauti lounge-tilojen mukavuudesta: käytettävissäsi on yli 1 300 lounge-tilaa ympäri maailman, kun lentosi viivästyy yli tunnin tai se perutaan. 
- Enintään 600 €:n korvaus lentoyhtiöltä: asiantuntijamme hoitavat korvaushakemuksesi alusta loppuun. Vaivatonta, ei palvelumaksua. 
- Oma ympärivuorokautinen asiantuntijatuki: saat apua milloin tahansa, missä tahansa. 
- Alennuksia matkailuun: alennuksia eSIM-korteista ja vuokra-autoista sekä muita etuja 
Edut ovat voimassa, kun jäsenyytesi on aktiivinen, ja ne riippuvat valitsemastasi tilauksesta. Sinun pitää kuitenkin lisätä lentosi vähintään 48 tuntia ennen aikataulun mukaista lähtöaikaa, jotta jotkut edut ovat voimassa.
Saanko matkailuun liittyviä alennuksia ja etuja?
Kyllä! Tarjoamme lukuisia etuja: saat esimerkiksi alennusta eSIM-korteista ja auton vuokrauksesta sekä voit ohittaa jonot turvatarkastuksessa. Tutustu viimeisimpiin tarjouksiimme ja kumppaneihimme sovelluksessa tai käyttäjäsivulla.
Miten voin tilata AirHelp+ -palvelun?
AirHelp+:n voi ostaa kahdella tapaa:
Vuositilaus: Tilaus on voimassa 12 kuukautta ja kattaa kaikki lennot, jotka lähtevät AirHelp+:n ostamisen ja sen voimassaolon päättymisen välisenä aikana.
Kun olet ostanut vuosijäsenyyden, käsittelemme maksutta korvausvaatimuksiasi, jotka koskevat lentoja 12 kuukauden jäsenyyskautesi ajalta.
Varauskohtaisesti: Varauskohtainen tilaus, jonka voi hankkia vain yhteistyökumppaneidemme kautta, oikeuttaa käyttämään kaikkia AirHelp-korvaushakemuspalveluita sen matkavarauksen osalta, jolle AirHelp+ on ostettu.
Kun olet tehnyt varauskohtaisen tilauksen, käsittelemme kaikki kyseistä lentoa koskien tekemäsi korvaushakemukset lisämaksutta.
Kuinka haen korvausta AirHelp+ -palvelussa?
Kirjaudu AirHelp+ -jäsensivuille ja laita korvaushakemus vireille noudattamalla ohjeita. Korvaushakemuksesi käsitellään automaattisesti ilman lisäkuluja.
Kattaako AirHelp+ aiemmat lentoni tai nykyiset korvaushakemukset?
AirHelp+ kattaa oston jälkeen tapahtuneet lentomatkustamista haitanneet tapahtumat. AirHelp+ ei kata tilanteita, joissa olet jo kohdannut lentomatkustamista haitanneen tapahtuman tai olet jo aloittanut korvaushakemuksen. Sen sijaan sinulta veloitetaan tavalliset palvelumaksumme, jos onnistumme saamaan korvauksen puolestasi.
Poikkeus: jos arvioimme edellisen lentosi soveltuvaksi hakemaan goodwill-korvausta (korvaushakemus, joka ei kuulu lain piiriin, mutta jossa lentoyhtiö voi tarjota alennusta hyvän tahdon eleenä). Tällöin voit ostaa vuosittaisen AirHelp+-jäsenyyden, joka kattaa tulevat lennot sekä tietyn edellisen lennon goodwill-korvauksen.
Miten peruutan AirHelp+-jäsenyyteni?
AirHelp+-jäsenyytesi kestää 12 kuukautta. Voit estää sen uusiutumisen peruuttamalla jäsenyyden milloin tahansa.
Voit perua valitsemalla sovelluksesta tai käyttäjäsivulta ”Tilini” ja siirtymällä kohtaan ”Tilaus ja edut”. Vieritä kyseisellä sivulla alas kohtaan ”Hallinnoi tilaustasi” ja napsauta ”peruuta tilaukseni”. Tai lähetä sähköpostia osoitteeseen [email protected].
Peruutukset ensimmäisten 14 päivän aikana.
Jos perut 14 päivän sisällä tilauksen tekemisestä, hinta hyvitetään sinulle täysin. Sitä ei kuitenkaan hyvitetä, jos olet jo matkustanut jollain tilauksen kattamalla lennolla. Lähetä sähköpostia osoitteeseen [email protected].
Milloin AirHelp+ veloitetaan?
Sinulta veloitetaan koko määrä, kun ostat AirHelp+ -vakuutuksen.
Vuosijäsenyys uusiutuu automaattisesti, joten seuraava veloitus tehdään vuoden kuluttua.
Minulla on AirHelp+, mutta sivustonne ei hyväksynyt korvaushakemustani. Mitä teen?
AirHelp+-jäsenillä on oma alue korvausvaatimuksille. Kirjaudu AirHelp+-jäsensivuille ja laita korvaushakemus vireille seuraamalle ohjeita.
Jos tarvitset lisäapua, voit aina ottaa yhteyttä asiakastukeemme.
Minulla on AirHelp+, mutta lentoni ei ole oikeutettu korvaukseen. Miten teen?
AirHelp+ tarjoaa lentokorvauspalvelumme käyttöösi ilman erillistä maksua, mutta se, onko sinulla oikeus korvaukseen, riippuu häiriön olosuhteista sekä sovellettavista kansainvälisistä ja paikallisista laeista.
Varmista, että lähetät korvaushakemuksesi AirHelp+-jäsensivujen kautta, jotta voimme huomioida kaikki asiaankuuluvat lentomatkustajalait hakiessamme sinulle kuuluvaa korvausta.
Muista, että vaikka lennostasi ei voisi saada rahallista korvausta, pääset silti käsiksi muihin palveluihimme, kuten neuvontaan ja asiantuntijaneuvoihin live-chatin kautta.
Miten saan matkanjärjestäjän minulle vakuutusta ostaessani lupaamat rahat?
Huomaa, että AirHelp+ ei ole matkavakuutus (tosin ostamastasi tilauksesta riippuen se saattaa käsittää AirPayout- ja AirLuggage-vakuutuksen).
AirHelp+ on AirHelpin jäsenohjelma, joka auttaa matkustajia, kun heidän lentonsa kohtaavat häiriöitä.
Jos olet ostanut AirHelp+:n, ja lentosi on viivästynyt tai peruttu, sinulla voi olla oikeus saada rahallista korvausta. Siirry AirHelp+ -käyttäjäsivullesi ja tarkista, mihin summaan olet oikeutettu.
Voiko AirHelp hakea hyvitystä matkalipusta puolestani?
Lentolipusta kannattaa ensisijaisesti pyrkiä hakemaan hyvitystä suoraan matkatoimiston tai luottoyhtiön kautta. Kokemuksemme mukaan tämä on nopein tapa saada lennosta hyvitys.
Jos olet kokeillut näitä vaihtoehtoja tuloksetta, voimme tarjota AirHelp+-jäsenille apua lippujen hinnan hyvityksiä koskien. Voimme lähettää hyvityspyynnön suoraan lentoyhtiölle puolestasi, mutta lentoyhtiön vastausajat ovat pidempiä.